کدام مدل و نحوه خوابیدن بهتر است؟

خط سلامت: روشی که ترجیح می دهید در رختخواب دراز بکشید می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما به شما بگوید.

کدام مدل و نحوه خوابیدن بهتر است؟

وضعیت خواب شما چقدر سالم است؟

به گزارش خط سلامت روشی که ترجیح می دهید در رختخواب دراز بکشید می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما به شما بگوید. برای مثال، آیا می‌دانستید برخی از موقعیت‌های خوابیدن می‌توانند واقعاً برای بدن مضر باشند؟ این نکته مهمی است که باید درباره آن بدانید، زیرا ما یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم.

می‌توانیم خواب‌زده‌ها را تقریباً به سه دسته تقسیم کنیم: کسانی که به پشت می‌خوابند، کسانی که به پهلو می‌خوابند و کسانی که به شکم می‌خوابند.

نحوه خوابیدن  شما می تواند واقعاً برای شما مفید باشد، اما ممکن است علت برخی از بیماری های جسمی نیز باشد.

روی پشت

به پشت می خوابی؟ پس شما خوش شانس هستید، زیرا این سالم ترین راه برای خوابیدن است! این به این دلیل است که طبیعی ترین حالت برای دراز کشیدن است. این وضعیت کمترین فشار را به مهره های شما وارد می کند زیرا آنها در یک خط افقی قرار گرفته اند.

این باعث می شود کمر، گردن و سایر عضلات  نیز فشار کمتری را تجربه کنند. همچنین در این حالت صورت خود را آزاد بگذارید که برای پوست بهتر است. آیا دوست دارید صورت خود را در بالش خود فرو کنید؟ این باعث افزایش احتمال چین و چروک خواب می شود. تنها عیب خوابیدن به پشت این است که خروپف را تشدید می کند.

به پهلو

به پهلو می خوابی؟ قطعا شما تنها نیستید، زیرا این رایج ترین حالت خوابیدن است. هنگامی که به پهلو می خوابید، ممکن است در بازوها و پاهای خود درد ایجاد کنید، زیرا دائماً به یک طرف دراز کشیده اید. خوابیدن به پهلوی راست نیز برای هضم غذا و سوزش معده مضر است. نکته مثبت: خوابیدن به پهلو باعث بهبود گردش خون و کاهش خروپف می شود.

روی شکم

برای افرادی که روی شکم می خوابند خبر بدی داریم. این موقعیت ناسالم ترین است.  گردن تحت فشار است زیرا سر شما کاملاً چرخیده است و همچنین باعث مشکلات کمر می شود.

مهره های شما در وضعیت غیر طبیعی قرار گرفته اند که باعث می شود هنگام خواب بیشتر حرکت کنید و بی قراری بیشتری داشته باشید. برای اینکه بتوانید به درستی نفس بکشید، باید بیشتر به چپ یا راست خود حرکت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان