تفاوت بین نمک دریا و نمک خوراکی چیست؟

خط سلامت: نمک یکی از انواع چاشنی هایی است که همه در آشپزخانه خود نگه می دارند. زیرا حتی اگر غذاهای شور را دوست نداشته باشید، بسیاری از غذاها برای طعم دادن به نمک نیاز دارند.

تفاوت بین نمک دریا و نمک خوراکی چیست؟

تفاوت بین نمک دریا و نمک خوراکی چیست؟

اما انواع مختلفی از چاشنی ها وجود دارد. پس چه نوع نمکی نیاز دارید؟ در زیر بیشتر بدانید. 

نمک سفره

به گزارش خط سلامت یکی از محبوب ترین انواع نمک، نمک خوراکی است. اما این دقیقا چیست؟ نمک سفره از ذخایری که در زیر زمین یافت می شود به دست می آید. پس از استخراج از این ذخایر، به منظور حذف برخی مواد معدنی و اطمینان از اینکه هیچ ناخالصی در بشقاب شما باقی نمی‌ماند، پردازش می‌شود.

بسیاری از نمک های خوراکی استاندارد با افزودنی های خاصی و ید غنی شده اند. این از جمع شدن آن جلوگیری می کند. و ید به سلامت تیروئید کمک می کند. نمک های خوراکی بافت بسیار ظریف و طعم تندتری دارند. این نوع بهترین زمانی است که مجبور نیستید مقدار زیادی از آن را به ظرف خود اضافه کنید.

نمک دریا

نمک دریا از از آب دریا می آید. وقتی آب دریا تبخیر می شود، نمک باقی می ماند. از آنجا که این نوع نمک واقعاً فرآوری نشده است، همچنان حاوی مواد معدنی خاصی است که نمک خوراکی فاقد آن است. مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن. و طعم یا بافت بستگی به این دارد که نمک های دریایی شما از کجا آمده اند.

نمک دریا ماندگاری طولانی تری نسبت به نمک خوراکی دارد زیرا به اندازه کافی فرآوری نمی شود.

سالم

اما مهم ترین سوال باقی می ماند: آیا یکی سالم تر از دیگری است؟ برخی از مردم بر این باورند نمک دریا سالم تر است. اما  مواد مغذی موجود در نمک خوراکی اساساً همان مواد مغذی موجود در نمک دریا هستند. تنها تفاوت این است که چون کریستال‌های نمک دریا بزرگ‌تر هستند، ممکن است از نظر حجم، سدیم کمتری داشته باشد و این به این دلیل است که یک قاشق چایخوری نمک خوراکی نسبت به یک قاشق چایخوری نمک دریا، کریستال های بیشتری را در خود جای می دهد.

بنابراین، نوع نمکی را که دوست دارید و آن را که می توانید بخرید، پیدا کنید. از آنجایی که نمک دریا قطعاً گزینه گران‌تری است. هر دو از نظر ارزش غذایی برابر هستند و این بدان معناست که مجبور نیستید پول اضافی را برای نوع گران‌تر نمک خرج کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان