این 10 نشانه دیابت را جدی بگیرید! + فیلم

خط سلامت :دیابت می تواند مخفیانه وارد بدن شود و از درون به بدن شما آسیب برساند و به ندرت سرنخی از خود باقی می گذارد تا زمانی که علائم ظاهر شوند.

این 10 نشانه دیابت را جدی بگیرید! + فیلم

دیابت بیماری است که در آن بدن نمی تواند گلوکز لازم برای تامین انرژی سلول های بدن بیمار را تامین کند. در واقع شخصی که به این بیماری مبتلا باشد سطح گلوکز در بدن او بالا میماند و هورمونی به اسم انسولین که قند موجود در بدن را به انرژی تبدیل کند نمیتواند این انتقال را انجام دهد .

به گزارش خط سلامت، گاهی اوقات نشانه های ظریفی وجود دارد که نشان می دهد دیابت ممکن است در کمین باشد.

در اینجا 10 علامت و نشانه اولیه دیابت آورده شده است.

شماره یک، احساس تشنگی مضاعف

هنگامی که شما دیابت دارید، قند اضافی می تواند در خون شما جمع شود و تمام آن قند می تواند مایعات رااز بافت های بدن شما جذب کند. این باعث می شود دفعات ادرار دفع کنید، که می تواند احساس خستگی و تشنگی در شما ایجاد کند.

شماره دو، استراحت های مکرر در حمام

همانطور که برای رفع تشنگی آب بیشتری می نوشید، ممکن است نیاز به دفع ادرار بیشتر داشته باشید، به خصوص در شب.

شماره سه، داشتن عفونت های مکرر دستگاه ادراری یا عفونت های قارچی

سطوح بالای قند می تواند به اعصابی که به شما می گویند چه زمانی نیاز به ادرار کردن دارید، آسیب برساند. وقتی ادرار به مدت طولانی در مثانه شما بنشیند، می تواند منجر به عفونت شود.قند زیاد در ادرار شما همچنین می تواند از باکتری هایی که همه ما در داخل و اطراف کشاله ران خود داریم تغذیه کند.همچنین می تواند باعث عفونت شود.

شماره چهار، وزن تغییر می کند

قند اضافی می تواند به عنوان چربی در بدن شما ذخیره شود که می تواند باعث افزایش وزن برای برخی افراد شود. در افراد دیگر، این قند اضافی از طریق ادرار شما حذف می شود. وقتی قند کافی برای مصرف انرژی نداشته باشید، بدن شما می تواند ماهیچه ها را تجزیه کند که منجر به کاهش وزن می شود.

شماره پنج، تاری دید

دیابت می تواند به رگ های خونی در شبکیه آسیب برساند که می تواند باعث ایجاد تغییراتی در بینایی شما شود. همچنین می تواند باعث حرکات مایع در چشم شود که می تواند دید شما را تار کند.

شماره شش، احساس خستگی بیشتر از حد معمول

قند خون بالا بدن شما را از استفاده از قند برای انرژی باز می دارد. این باعث می شود احساس فرسودگی کنید زیرا بدن شما برای تولید انرژی باید سخت تر کار کند. به این کم آبی ناشی از ادرار کردن بیشتر اضافه کنید و می توانید کاملاً احساس خستگی کنید.

شماره هفت، تغییرات پوستی

دیابت می تواند به رگ های خونی شما آسیب برساند و منجر به ایجاد لکه های کوچک و زبر روی پوست شما شود. همچنین می تواند باعث تیره شدن چین های پوستی شود، وضعیتی به نام آکانتوز نیگریکانس.

شماره هشت، بی حسی یا گزگز در پاهای شما

قند خون بالا به اعصاب شما آسیب می رساند و می تواند از ارسال پیام به بدن شما جلوگیری کند.معمولاً روی اعصاب دورتر از مغز تأثیر می گذارد ومنجر به آسیب عصبی در پاهای شما می شود.

شماره نه، کم شدن میل جنسی

جریان خون برای میل جنسی شما مهم است و دیابت می تواند رگ های خونی را از ارسال خون کافی به اندام های جنسی شما باز دارد.

شماره ده، تغییر در دوره های قاعدگی

دیابت همچنین می تواند بر دوره های قاعدگی شما تأثیر بگذارد. به این دلیل که قند اضافی می تواند باعث التهاب و گرفتگی شود که ممکن است جریان شما را تغییر دهد. دیابت همچنین ممکن است باعث تغییرات هورمونی شود. که قاعدگی شما را به طور کامل متوقف می کند.

این علائم می تواند با سایر نگرانی های سلامتی نیز مرتبط باشد، یا ممکن است چیزی نباشد. یک آزمایش خون ساده رایج ترین راه برای تشخیص قطعی دیابت است و هر چه زودتر به آن مبتلا شوید، شانس بیشتری برای کنترل آن خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هر سال یک تست بدهید .پزشک شما می تواند خون شما را از نظر علائم دیابت بررسی کند تا از حمله مخفیانه دیابت غافل نشوید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان