آیا پروتئین نخود سالم تر از پروتئین سویا است ؟ نخود بخورید یا سویا

خط سلامت: پروتئین نخود و سویا بسیار مشابه هستند، چراکه هر دو از محصولات گیاهی مشتق می شوند و حاوی اسیدهای آمینه گیاهی هستند.

آیا پروتئین نخود سالم تر از پروتئین سویا است ؟ نخود بخورید یا سویا

پروتئین نخود فرآورده‌ای است که از نخود به دست می‌آید.

به گزارش خط سلامت پروتئین نخود و سویا، هر دو از محصولات گیاهی بدست می آیند، با این حال تفاوت های قابل توجهی بین این دو نوع پروتئین وجود دارد.

پروتئین نخود چیست؟

پروتئین نخود از نخود کامل استخراج شده و به پودرها و مکمل های مختلف تبدیل می شود که گاهی اوقات برای کمک به عضله سازی یا کاهش وزن استفاده می شوند.

پروتئین ها جزء اجزای حیاتی برای بقا هستند که عملکردهای مختلفی را در سراسر بدن انجام می دهند. همه پروتئین ها از مولکول های کوچکتری به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده اند.

چه مواد مغذی در پروتئین نخود وجود دارد؟

محصولات حاوی پروتئین نخود دارای مقادیری فیبر هستند. پروتئین نخود همچنین حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است که بدن نمی تواند آنها را تولید کند.  

پروتئین نخود یا پروتئین سویا؟

به طور کلی پروتئین های نخود و سویا محصولات بسیار مشابهی هستند. آنها هر دو از گیاهان مشتق شده اند و حاوی اسیدهای آمینه گیاهی هستند. 

هضم پروتئین های نخود بسیار آسان است، بنابراین اگر در هضم و جذب پروتئین ها مشکل دارید، پروتئین نخود گزینه بهتری نسبت به پروتئین سویا است.

محصولات حاوی پروتئین سویا طعمی بسیار خنثی دارند و بافت های خامه ای تری نسبت به محصولات حاوی پروتئین نخود دارند.

در استفاده از محصولات حاوی پروتئین سویا، برخی از مشکلات سلامتی وجود دارد. به عنوان مثال، مکمل های سویا حاوی مواد شیمیایی مشابه استروژن هستند( یک هورمون زنانه رایج در انسان) و خوردن بیش از حد این محصولات بر سلامت تأثیر منفی می گذارد. این مشکلی در رابطه با محصولات حاوی پروتئین نخود وجود ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان