ویتامین جلوگیری از ابتلا به آب مروارید

خط سلامت: آب مروارید یک ناحیه کدر در عدسی چشم است. آب مروارید با افزایش سن بسیار شایع است. در واقع، بیش از نیمی از افراد 80 ساله یا بالاتر یا آب مروارید دارند یا برای خلاص شدن از شر آب مروارید تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

ویتامین جلوگیری از ابتلا به آب مروارید

ویتامین C مانند کرم ضد آفتاب برای چشمان شما است به محافظت از آنها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند . هر چه بیشتر در بیرون و زیر آفتاب بگذرانید، خطر آسیب بیشتر می شود .

به گزارش خط سلامت طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث آسیب جبران ناپذیری شود. ویتامین C همچنین می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد ، بیماری که باعث کدر شدن عدسی چشم می شود. در حالی که یک مطالعه اخیر نشان داد مکمل های ویتامین C در بیمارانی که قبلاً دچار کمبود ویتامین C بودند مؤثر است، برای درک واقعی رابطه بین ویتامین C و کاهش خطر آب مروارید باید مطالعات بیشتری انجام شود. 

علاوه بر دریافت ویتامین C کافی، از سولاریوم خودداری کنید و اگر بیرون هستید، از عینک آفتابی و کلاه برای محافظت از چشمان خود  استفاده کنید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان