اگر بیشتر از این مقدار آب هویج بخورید دچار مسمومیت نارنجی می شوید

خط سلامت: آب هویج یک راه آسان برای دریافت دوز غلیظ ویتامین است.

اگر بیشتر از این مقدار آب هویج بخورید دچار مسمومیت نارنجی می شوید

آب هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است . بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها  برای شما مفید است.

به گزارش خط سلامت به گفته متخصصان تغذیه، اگرچه آب هویج فوایدی دارد، اما لزوماً بهترین راه برای دریافت این مواد مغذی سالم از هویج نیست. حتی آبمیوه‌های مبتنی بر سبزیجات می‌تواند حاوی مقدار زیادی قند طبیعی و بتاکاروتن باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که میزان نوشیدنی‌تان را زیر نظر داشته باشید.

قبل از شروع به نوشیدن یک فنجان آب هویج کارشناسان می گویند به این نکات توجه کنید.

ارزش غذایی آب هویج

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، یک فنجان آب هویج کنسرو شده حاوی مواد مغذی زیر است :

94.4 کالری

2.24 گرم پروتئین

0.35 گرم چربی

21.9 گرم کربوهیدرات

1.89 گرم فیبر

9.23 گرم شکر

فواید آب هویج

ترزا جنتیل، متخصص تغذیه می گوید آب هویج یک منبع غلیظ از مواد مغذی موجود در هویج را فراهم می کند.

ناتالی ریزو، متخصص تغذیه می‌گوید: این صرفاً به این دلیل است که برای تهیه یک لیوان آب هویج بیشتر از آنچه که معمولاً در یک نشستن می‌خورید، هویج لازم است. جنتیل توضیح می‌دهد که با آب‌گیری هویج، در حجم کمتری پول بیشتری دریافت می‌کنید. 

 آب هویج به لطف این مواد مغذی می تواند به سلامت بینایی، سیستم ایمنی و سلامت قلب کمک کند :

ویتامین سی

ویتامین E

ویتامین K

نیاسین (ویتامین B3)

بیوتین (ویتامین B7)

منیزیم

اهن

پتاسیم

آنتی اکسیدان ها

نوشیدن آب هویج بهتر است یا هویج خوردن؟

مزیت اصلی آب‌گیری هویج این است که دوز غلیظ‌تری از برخی از مواد مغذی موجود در هویج کامل دریافت می‌کنید. در فرآیند آب‌گیری مقداری از فیبر را از دست می‌دهید.

وقتی هویج را آب می‌گیرید، پالپ باقی مانده حاوی مقدار زیادی فیبر در هویج است . بنابراین شما به اندازه ای که احتمالاً با خوردن هویج دریافت می کنید، فیبر (در آب میوه) دریافت نمی کنید.

مسئله دیگر این است که مگادوز ویتامین A است. ویتامین A در چربی ذخیره می شود، به این معنی که بدن شما هر چیزی را که در حال حاضر مورد نیاز نیست نگه می دارد، بنابراین دلیل زیادی برای مصرف همزمان مقادیر زیادی از آن وجود ندارد. این بدان معناست که ما باید چربی را در کنار ویتامین A مصرف کنیم تا همه آن را جذب کنیم.

 همه این‌ها نشان می‌دهند تمام فوایدی را که فکر می‌کنید از مصرف بیش از حد این ویتامین دریافت می‌کنید، دریافت نمی‌کنید.

خوردن هویج به جای آن فیبر بیشتر اما بتاکاروتن کمتری را تامین می کند. بسته به اهداف تغذیه ای شما، مصرف هویج به روش سنتی ممکن است برای شما منطقی تر باشد.

آیا آب هویج می تواند پوست را نارنجی کند؟

اگر یک دسته هویج بخورید، به مرور زمان ممکن است پوست شما به دلیل بیماری به نام کاروتنمی رنگ نارنجی به خود بگیرد. این می تواند در مورد سیب زمینی شیرین نیز اتفاق بیفتد ، که همچنین حاوی مقدار مناسبی بتاکاروتن است.

این وضعیت ممکن است ناراحت کننده باشد، اما موقتی و در غیر این صورت بی ضرر است. با این حال، این می تواند نشانه ای باشد که ممکن است بخواهید رژیم غذایی خود را کمی بیشتر متنوع کنید.

اگر بیش از حد آب هویج بنوشید، احتمال مسمومیت با ویتامین A نیز وجود دارد، زیرا بدن ما ویتامین A اضافی موجود در چربی را حفظ می کند. اما برای این کار باید مقدار زیادی آب هویج بنوشید.

سمیت ویتامین A بیشتر زمانی اتفاق می افتد که افراد مکمل های با دوز بالا را نسبت به غذا مصرف می کنند . همچنین کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به سطوح بالای ویتامین A حساس تر هستند.

نحوه نوشیدن آب هویج

می توانید مواد مغذی زیادی را از آب سبزیجات دریافت کنید . می توانید فواید مواد مغذی (و طعم) هویج را با مخلوط کردن آنها با سایر مواد سالم مانند چغندر، زنجبیل، سبزی و لیمو تکمیل کنید.

میزان مصرف روزانه آب هویج را در  120 تا  150 میلی لیتر محدود کنید، زیرا حاوی مقدار مناسبی قند با فیبر کمتر از آنچه در هویج کامل دریافت می‌کنید، است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان