2 سم خطرناک برنج را چگونه کاهش دهید؟ + نکته های علمی

خط سلامت: برنج قهوه ای و برنج سفید دانه های سفید مشابهی هستند که فقط به روشی متفاوت آسیاب شده اند. هسته برنج قهوه ای دارای لایه سبوس دست نخورده است. در برنج سفید، صیقل داده شده است.

2 سم خطرناک برنج را چگونه کاهش دهید؟ + نکته های علمی

وجود لایه سبوس، برنج قهوه ای را مغذی تر از سفید می کند، مقداری برنج سفید غنی شده است. سبوس نیز باعث می شود لایه برنج قهوه ای پخته شود.

به گزارش خط سلامت برای تغذیه، برنج قهوه ای را انتخاب کنید. خواص سلامتی مانند موارد زیر را نشان می دهد:

خواص برنج قهوه ای

کنترل قند خون

برنج قهوه ای می تواند به افراد مبتلا کمک کند تا قند خون خود را کنترل کنند. با شاخص گلیسمی 64، برنج سفید بیشتر از برنج قهوه ای با شاخص گلیسمی 55، قند خون را افزایش می دهد. مطالعات متعدد نشان می دهد مصرف زیاد برنج سفید با افزایش خطر به این موضوع مرتبط است. 

سلامت قلب 

غلات کامل مانند برنج قهوه ای حاوی فیبر بیشتر نسبت به غذاهای فرآوری شده هستند. فیبر می تواند کلسترول و خطر بیماری بیماری را کاهش دهد. از آنجا که فیبر باعث می شود احساس سیری کنید، ممکن است وزن سالم برای شما آسان تر باشد. همچنین برنج قهوه ای حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به انتقال خون و انجام سایر عملکردهای حیاتی کمک می کند.

خطر سرطان

برنج قهوه ای حاوی سه نوع متمایز فنولیک است که آنتی اکسیدان ها هستند که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند. آنتی اکسیدان ها می توانند خطر ابتلا به سرطان را با جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها کاهش دهند. فنولیک ها در لایه سبوس برنج و در جوانه، تولید مثل دانه وجود دارد. وقتی سبوس برای تهیه برنج سفید برداشته می شود، از فنولیک ها از بین می روند.  

برنج قهوه ای

سلامت دستگاه گوارش

فیبر نامحلول موجود در برنج قهوه ای باعث حرکات منظم روده می شود. همچنین می تواند از بواسیر کند و کنترل کند را بهبود بخشد. از آنجا که برنج قهوه ای بدون گلوتن است، غذای خوبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک است. بیماران به بیماری سلیاک نمی توانند برخی از غلات را هضم کنند و ممکن است در دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

 

برنج قهوه ای غنی از ویتامین و مواد معدنی است: 

ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

منیزیم

فسفر

سلنیوم

منگنز

مواد مغذی در هر وعده

مقدار برنج سفید تقریباً برابر با قهوه ای است، اما فقط یک سوم فیبر و پرورش کمتری دارد. نصف فنجان برنج قهوه ای حاوی:

کربوهیدرات: 22 گرم

فیبر: 2 گرم

شکر: 0 گرم

برنج+خواص

دو نکته مهم و خطرناک در مورد برنج

دو موضوع ایمنی غذا به طور خاص برنج را شامل می شود. یکی از با سرئوس آنها است ، انواع سیالوس که در برنج در صورتی که خنک نگه داشتن نشود رشد می کند. باعث تهوع و استفراغ می شود و برخی افراد را بر آن داشته اند که بگویند باقی مانده برنج بی خطر است. برای جلوگیری از این مشکل، باقی مانده برنج را سریعاً در یخچال و از بهداشت مناسب آشپزخانه استفاده کنید.

دومین خطر مرتبط با برنج آرسنیک (یک ماده شیمیایی بسیار سمی) در دانه است. آرسنیک در زمین وجود دارد. خاک و آب های زیرزمینی آلوده به کود و آفت کش ها به سطح آرسنیک می افزایند. برنج آرسنیک را بیشتر از سایر غلات انباشته می کند زیرا برنج در آب رشد می کند. می‌توان آرسنیک موجود در برنج را با آبکشی و پختن آن با آب بیشتر کاهش داد.

طرز تهیه برنج

روش سنتی تهیه برنج نیاز به یک فنجان برنج تا دو فنجان آب دارد. برای حذف بیشتر آرسنیک از برنج، آن را مانند ماکارونی بجوشانید و وقتی برنج تمام شد، آب اضافه آن را آبکش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان