آیا خوردن کینوا هر روز خوب است؟

خط سلامت: کینوا بذر یک گیاه خوراکی است. خوردن کینوا، مطابق آنچه برخی تحقیقات نشان داده است، مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.

آیا خوردن کینوا هر روز خوب است؟

کینوا بذر یک گیاه خوراکی است و به گندم باستانی نیز معروف است. این محصول حدود 5000 سال است که کشت می شود و 120 نوع شناخته شده کینوا وجود دارد.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بیان کرده است  خوردن روزانه یک کاسه کینوا خطر مرگ زودهنگام ناشی از سرطان، بیماری قلبی، بیماری‌های تنفسی، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را تا 17 درصد کاهش می دهد.

کینوا چیست؟

کینوا بذر یک گیاه خوراکی است. 

این محصول گیاهی نسبت به سایر غلات پروتئین بیشتری دارد. همچنین سرشار از فیبر است و تمام 9 اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن را دارد؛ همین موارد باعث می شود کینوا به یکی از بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین گیاهی تبدیل شود.

کینوا همچنین به عنوان یک منبع غذایی مفید شناخته می شود، زیرا حاوی منیزیم، مس و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این ماده گیاهی حاوی ترکیباتی است که برای مبارزه با سندرم متابولیک، دیابت و چاقی مفید هستند.

از آنجایی که کینوا دارای ارزش غذایی بالا و فاقد گلوتن است، به یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی بهداشتی در جهان تبدیل شده و به دانه‌ طلایی معروف است.

کینوا را چه مقدار مصرف کنیم؟

اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب کینوا وجود ندارد. علاوه بر این، حتی هنگام مصرف یک محصول طبیعی هم باید جانب اعتدال را رعایت کرد، زیرا آلرژی به پروتئین های موجود در کینوا بارها گزارش شده است که باعث تورم و گرفتگی روده می شود.

توصیه می شود قبل از شروع یک رژیم غذایی مبتنی بر کینوا با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

چگونه کینوا بخوریم؟

راه های مختلفی برای خوردن کینوا وجود دارد. برخی توصیه های برای خوردن کینوا به شرح زیر است:

کینوا باید قبل از پختن آبکشی شود تا طعم تلخ آن از بین برود.

می توان آن را مانند برنج که می پزیم، با استفاده از آب به مدت 25 تا 30 دقیقه جوشاند تا دانه ها پف کنند.

می توان آن را برشته کرد. همچنین برای تهیه برخی غذاها می توانید از آرد کینوآ استفاده کنید.

می توان آن را به سالاد و نان اضافه کرد.

آیا خوردن کینوا به کاهش وزن کمک می کند؟

خوردن کینوا باعث می شود فرد برای ساعات طولانی تری احساس سیری کند. علاوه بر این، مصرف آن باعث کاهش سطح چربی خون می شود که کاهش وزن را به دنبال دارد. یک مطالعه در سال بیان کرد مصرف 50 گرم کینوا در روز، سطح تری گلیسیرید را در افراد چاق کاهش می دهد و علایم سندرم متابولیک را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان