تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ بر کنترل قند خون

خط سلامت: تخم مرغ کربوهیدرات بسیار کمی دارد و به طور طبیعی سرشار از ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین B12 است.

تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ بر کنترل قند خون

تخم مرغ به عنوان یک منبع پروتئین عالی شناخته شده است. این ماده غذایی مفید حاوی تعدادی دیگر از ویتامین های گروه B مانند فولات، بیوتین، اسید پانتوتنیک و کولین است.

به گزارش خط سلامت برای سال‌ها تخم‌مرغ، به‌ویژه زرده آن، برای افراد مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی ممنوع بود. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا تخم مرغ می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت باشد.، یا خیر؟

تخم مرغ؛ خواص زرده و سفیده

تخم مرغ از دو بخش متفاوت، یعنی زرده و سفیده تشکیل شده است.

تفاوت قابل توجهی در ترکیب غذایی بین قسمت های سفید و زرد تخم مرغ وجود دارد. سفیده تخم مرغ پروتئین بیشتری نسبت به زرده دارد (اگرچه زرده غلظت بیشتری دارد، اما سفیده بیشتری نسبت به زرده در تخم مرغ وجود دارد). چربی زیادی در زرده تخم مرغ وجود دارد که باعث می شود حداقل سه برابر کالری بیشتری نسبت به قسمت سفید داشته باشد. همچنین زرده حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده است.

تخم مرغ؛ منبع غنی از پروتئین

محتوای اصلی تخم مرغ پروتئین است. خوردن دو عدد تخم مرغ متوسط ​​برای صبحانه، راهی عالی برای شروع روز است.

چه مقدار پروتئین برای افراد مبتلا به دیابت خوب است؟

افراد مبتلا به دیابت باید روزانه 15 تا 20 درصد کالری از طریق پروتئین دریافت کنند. مصرف بیشتر پروتئین برای ورزشکاران فعال توصیه می شود. برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، تخم مرغ یک غذای کم کربوهیدرات است. در هر دو تخم مرغ بزرگ تنها یک گرم کربوهیدرات دارد.

تخم مرغ و میزان کلسترول

بحث و جدل در مورد تخم مرغ به محتوای کلسترول زرده تخم مرغ مرتبط است.تخم مرغ با بیش از 200 میلی گرم کلسترول تصور می شود، سطح کلسترول خون و در نتیجه خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف تخم مرغ کلسترول را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد. مطالعاتی مانند مطالعه دیابت و تخم مرغ (DIABEGG) نشان داده است مصرف بیش از 12 تخم مرغ در هفته هیچ اثر نامطلوبی بر کلسترول، تری گلیسیرید، گلوکز ناشتا، یا سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ندارد.

بنابراین، تخم‌مرغ می‌تواند مکمل ارزشمندی برای رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت باشد که منبعی غنی از پروتئین و مواد مغذی ضروری را ارائه می‌کند و توده عضلانی را بدون تأثیر منفی بر قند خون یا سلامت قلب و عروق، بهبود می‌بخشد؛ با این حال لازم است در مصرف آن جانب اعتدال را عایت کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان