تاثیر شگفت انگیز خوردن منظم انگور روی چشم

خط سلامت : خوردن منظم انگور به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و دیگر پلی فنول ها، سبب افزایش قدرت بینایی می شود.

تاثیر شگفت انگیز خوردن منظم انگور روی چشم

خوردن منظم انگور ، فرآیند پیرچشمی را کند می کند.

پژوهش های گسترده روی  34 فرد بزرگسال سنگاپوری در مدت 16 هفته این فرضیه را به خوبی ثابت کرده است.

استرس اکسیداتیو، یکی از مهمترین دلایل اختلال بینایی است و مصرف روزانه مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می تواند این نقیصه را تا حدودی برطرف کند. با وجود اهمیت این موضوع پژوهش های محدودی درباره اثربخشی انگور بر بینایی در سنین بالا انجام شده است.

دکتر جانگ اون کیم، از محققان دانشگاه ملی سنگاپور معتقد است: مهمترین دلایل بیماری های چشمی عبارتند از: استرس اکسیداتیو و همچنین افزایش سطح تولیدات گلیکاسیون. مورد دوم سبب بروز بسیاری از بیماری های چشمی می شود و این فرآیند با تخریب اجزای عروقی شبکیه چشم رخ می دهد. به رغم این نتایج شمار کمی از پژوهش ها در طول سال ها، رابطه رژیم غذایی غنی حاوی  آنتی اکسیدان ها مانند انگور با بینایی را مورد بررسی قرار داده اند.

 مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها، خطر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند و مانع از افزایش سطح تولیدات گلیکاسیون می شوند که می تواند با تاثیرات بسیار مثبتی مانند تراکم نوری رنگدانه ماکولا، سلامت شبکیه را تضمین کنند.

در تحقیقات گسترده، محققان تاثیر خوردن انگور بر انباشت رنگدانه ماکولا و دیگر فاکتورهای چشمی را بررسی و این اثربخشی را ثابت کردند. شرکت کنندگان این پژوهش برای 16 هفته روزانه 1.5 فنجان انگور مصرف می کردند. این افراد پس از 16 هفته، به شدت افزایش  تراکم رنگدانه ماکولا و همچنین ظرفیت پلاسمای اکسیداسیون و در کل میزان فنولیک بالاتری را تجربه کردند.

اما در سوی مقابل آن دسته از شرکت کنندگان که از خوردن انگور اجتناب داشتند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات چشمی خطرناک بودند.

دکتر کیم معتقد است: تحقیقات برای نخستین بار مزایای مصرف انگور بر قوای بینایی را طرح کرده که بویژه در سنین بالا تاثیرات بسیار هیجان انگیزی در این زمینه دارد. انگور یک میوه در دسترس بوده که به راحتی خورده می شود و این اثربخشی با مصرف 1.5فنجان انگور به دست می آید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان