5 نوشیدنی که پروتئین بیشتری از تخم مرغ دارد

خط سلامت: این نوشیدنی ها حاوی پروتئین خوشمزه، مغذی و همه کاره هستند.

5 نوشیدنی که پروتئین بیشتری از تخم مرغ دارد

اگر یک درشت مغذی وجود داشته باشد که مردم واقعاً درباره آن هیجان زده باشند، پروتئین است. پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است.

به گزارش خط سلامت از ساخت و ترمیم سلول‌ها گرفته تا حمایت از ساخت و انقباض عضلات، لخته شدن خون و محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها، بدن برای رشد نیاز به دریافت پروتئین منظم دارد.

چه مقدار پروتئین نیاز دارید؟

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند که افراد بسته به سن و جنس شما بین 46 تا 56 گرم پروتئین در روز مصرف کنند. عوامل دیگری مانند سطح فعالیت یا وضعیت سلامتی نیز در نیاز پروتئین نقش دارند.

غذاهای غنی از پروتئین، مانند مرغ، ماهی، توفو، پنیر و برخی از ماست ها می توانند به شما کمک کنند تا نیاز پروتئین روزانه خود را به روشی مغذی برآورده کنید.

 اغلب، از تخم مرغ برای رفع نیاز پروتئین استفاده می کنیم زیرا یک تخم مرغ بزرگ حاوی 6 گرم پروتئین است. به همین دلیل است که با استفاده از محتوای پروتئین تخم مرغ به عنوان مرجع، نوشیدنی هایی را یافتیم که حاوی پروتئین بیشتری نسبت به یک تخم مرغ هستند. پنج نوشیدنی مغذی در این لیست قرار گرفتند.

 شیر گاو

شیر گاو یکی از گزینه های ایده آل برای تامین نیازهای پروتئینی است که هر فنجان شیر گاو حاوی 8 گرم پروتئین است. شیر منبع کلسیم است. به لطف این دو ماده مغذی، نوشیدن روزانه شیر ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد. از این نوشیدنی شاداب و آبرسان به تنهایی لذت ببرید یا از شیر به عنوان ماده اصلی پودینگ دانه چیا استفاده کنید .

 شیر سویا غنی شده

شیر سویا غنی شده تقریباً به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد و برای هر فنجان 6.3 گرم پروتئین دارد. شیر سویا غنی شده حاوی کلسیم، ویتامین D و ویتامین A در مقادیری مشابه شیر گاو است .شیر سویا همچنین یک جایگزین گیاهی برای گیاهخواران و وگان ها، افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند یا به شیر حساسیت دارند و کسانی که خواهان نوشیدنی غنی از پروتئین و کلسیم هستند، می باشد.

 کفیر شیر

کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده و حاوی پروبیوتیک است که از دانه های کفیر تهیه می شود. همچنین سرشار از پروتئین است، با 8.8 گرم در هر فنجان. پروبیوتیک ها ممکن است به پر کردن روده با باکتری های خوب کمک کنند که هضم سالم را تقویت می کنند، استرس را کاهش می دهند و از سلامت قلب حمایت می کنند.

کفیر بیش از 60 گونه از باکتری ها و مخمرها را ارائه می دهد که در مقایسه با ماست، تنوع بیشتری از میکروارگانیسم های تقویت کننده سلامت را در خود جای داده است.

 آب استخوان

آب استخوان ممکن است به یک روند غذایی جدید تبدیل شده باشد، اما بسیاری از فرهنگ های آسیایی، مانند فرهنگ های چین، ویتنام و کره، به طور منظم سوپ را با استخوان های حیوانی از مرغ، گوشت گاو یا ماهی درست می کنند. آب استخوان سرشار از پروتئین است. یک فنجان آب گوشت حدود 9 گرم پروتئین برای هر فنجان فراهم می کند.

می توانید با استفاده از آب استخوان، پروتئین بیشتری به غذاهای غلات و سوپ اضافه کنید.

 اسموتی های با پروتئین بالا

ممکن است تعجب کنید چقدر پروتئین می توانید به اسموتی اضافه کنید. اسموتی های پر پروتئین نیز آسان، راحت و قابل حمل هستند. همچنین زمانی که سبزیجات و میوه ها را در نوشیدنی خود بگنجانید، می تواند راهی اضافی برای افزایش مصرف فیبر نیز باشد.

یک اسموتی با یکی از نوشیدنی های پر پروتئین موجود در این لیست مانند شیر گاو، شیر سویا غنی شده یا کفیر تهیه کنید و یک منبع پروتئین اضافی مانند ماست یا پودر پروتئین برای افزایش محتوای پروتئین اضافه کنید.

 اسموتی کره بادام و پروتئین موز و کره بادام زمینی و ژله اسموتی نمونه هایی از اسموتی های رضایت بخش و خوشمزه هستند که به ترتیب 19 و 18 گرم پروتئین در هر وعده ارائه می دهند. اسموتی توت کفیر همچنین دارای 15 گرم پروتئین به علاوه فیبر است که از توت ها و موز به دست می آید.

چه بخواهید پروتئین مصرفی خود را افزایش دهید یا به سادگی منابع پروتئینی اضافی را جستجو کنید تا در یک الگوی غذایی متعادل بگنجانید، نوشیدنی هایی مانند شیر گاو، نوشیدنی سویای غنی شده، کفیر شیر و آب استخوان گزینه های پروتئینی خوشمزه و مغذی هستند.

از این نوشیدنی های پر پروتئین می توان برای تهیه اسموتی های مغذی استفاده کرد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان