این زنان از سرطان می میرند!

خط سلامت: زنان جوان، مطابق آنچه برخی شواهد نشان می دهد علایم مربوط به بیماری های سینه ( مانند سرطان سینه ) را نادیده می گیرند و مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند.

این زنان از سرطان می میرند!

زنان جوان ، اغلب پس از مشاهده علایم احتمالی سرطان سینه ، مراجعه به پزشک را به نعویق می اندازند. دکتر کاترین فلشنر- Katherine Fleshner -محقق ارشد، پزشک دانشگاه کلگری در کانادا، می گوید: این تاخیرها بالقوه می توانند خطرناک باشند.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد زنان جوانی که توده یا سایر علائم احتمالی سرطان سینه را متوجه می شوند، اغلب مراجعه به پزشک را برای مدت ها به تعویق می اندازند.

زنان جوان و بی توجهی به علایم سرطان سینه

زنان جوان پس از تجربه علایم احتمالی سرطان سینه، به طور متوسط، ​​دو هفته مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند.

دکتر فلشنر می گوید:  از آنجایی که زنان جوان معمولاً تحت ماموگرافی و غربالگری منظم قرار نمی‌گیرند و چون این بیماری در این جمعیت نادر است، بیماران معمولاً نسبت به بیماران مسن‌تر دیر تر تشخیص داده می‌شوند. زنان جوان معمولا  نگرانی های خود را در ابتدا نادیده می گیرند

از آنجاکه سرطان سینه در این گروه سنی معمولا تهاجمی تر است، بنابراین جستجوی مراقبت های پزشکی زود هنگام مهم است.

علایم سرطان سینه

وجود توده ای در سینه که با لمس حس می شود، از علایم احتمالی سرطان سینه است.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، علائم دیگر می تواند شامل تورم سینه، فرورفتگی پوست، درد سینه یا نوک پستان، عقب رفتن نوک پستان، ترشح از نوک پستان و غدد لنفاوی متورم در زیر بازو باشد .

چرا زنان جو ان مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند؟

در این مطالعه زنان جوان گفتند عدم نگرانی، انتظار برای سیکل قاعدگی، تلاش برای پیدا کردن بهترین پزشک یا مشکل در دسترسی به مراقبت های پزشکی مراجعه به پزشک را به تاخیر انداخته اند.

پژوهش ها نشان می دهد زنان جوان در صورت داشتن یک توده دردناک یا اگر یکی از بستگان نزدیک شان سرطان سینه داشته باشد، به احتمال بیشتری مراجعه به پزشک را به تعویق می‌اندازند. به گفته محققان، در این موارد، ترس یا انکار بیماران را وادار به تاخیر در مراقبت از خود می کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان