سالمونلا در کمین این بچه هاست

خط سلامت: پرندگان خانگی که برخی افراد آن ها را در قفس نگه می دارند، احتمال انتقال بیماری های ناشی از باکتری سالمونلا را افزایش می دهد.

سالمونلا در کمین این بچه هاست

پرندگان خانگی خطر انتقال بیماری‌های باکتریایی سالمونلا را به نوزادان و کودکان افزایش می دهند.

به گزارش خط سلامت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مدت‌هاست در مورد خطر انتقال بیماری‌های باکتریایی سالمونلا از پرندگان به نوزادان و کودکان هشدار داده است.

پرندگان خانگی و انتقال بیماری به نوزادان

پرندگان خانگی خطر انتقال بیماری‌های باکتریایی سالمونلا را به نوزادان و کودکان ازفایش می دهند. با این حال، مطالعه جدید نشان می دهد عفونت حتی بدون تماس مستقیم بین کودک و پرندگان آلوده رخ می دهد.

موردی که توسط یک تیم پزشکی مشخص شد، به این صورت بود که چهار روز پس از تولد یک نوزاد پسر سالم،  نوزاد با مدفوع خونی و بی حالی" به بیمارستان آورده شد.

آزمایشات مدفوع وجود عفونت با سویه‌ای از باکتری سالمونلا را تایید کرد، اما از آنجایی که نوزاد فقط با شیر مادر تغذیه می‌شد ، منبع عفونت او نامشخص بود.

با این حال، مشخص شد که یک ماه قبل از تولد پسر بچه، والدین او پرندگانی خریده بودند و در حیاط خانه خود مرغ هایی نگه می داشتند. پدر و مادر هر 2 ه اتفاق گزارش داده بودند نوزادشان به هیچ عنوان با جوجه ها و پرندها در تماس نبوده است.

با این حال، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی سویه‌های سالمونلا که در پرندگان خانگی یافت شد، با سویه‌ای که نوزاد را آلوده کرده بود، مشابه بود.

به گفته تیم تحقیقاتی، احتمالا نوزاد پس از دست زدن به لباس‌های والدین یا اشیایی که حاوی سالمونلا بوده، به این باکتری مبتلا شده است.

این امر نیاز به رعایت بهداشت دقیق هنگام مراقبت از طیور را نشان می دهد، به ویژه اگر خانواده ها نوزادانی دارند که روده و سیستم ایمنی آن ها هنوز در حال رشد است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان