آیا بادام هندی باعث سوزش سر دل می شود؟

خط سلامت: بادام هندی یکی از محبوب ترین انواع آجیل است. از آنجا که بادام هندی سرشار از چربی است، تخلیه معده را کند می کند و منجر به سوزش سر دل می شود.

آیا بادام هندی باعث سوزش سر دل می شود؟

بادام هندی یکی از محبوب ترین انواع آجیل است. از آنجا که بادام هندی سرشار از چربی است، تخلیه معده را کند می کند و منجر به سوزش سر دل می شود.

به گزارش خط سلامت بادام هندی، سرشار از چربی است و سرعت تخلیه معده را کند می کند. این به این معنی است که خوردن بادام هندی باعث اتساع معده می شود و فشار وارد بر اسفنکتر تحتانی مری را افزایش می دهد.

بادام هندی چگونه باعث سوزش سر دل می شود؟

بادام هندی باعث اتساع معده می شود و فشار وارد بر اسفنکتر تحتانی مری را افزایش می دهد. اسفنکتر تحتانی مری (LES) یک ساختار حلقه مانند عضلانی است که در انتهای تحتانی مری وجود دارد. 

هنگامی که در نتیجه خوردن بادام هندی تخلیه معده کند می شود، محتویات اسیدی معده به مری برمی گردد و باعث سوزش سر دل می شود. 

بادام هندی و آلرژی

برخی از افراد به آجیل از جمله بادام هندی آلرژی دارند. این افراد هنگام مصرف بادام هندی علائمی مانند: حالت تهوع، استفراغ و سوء هاضمه را تجربه می کنند.

چه غذاهایی باعث دل درد می شوند؟

سوزش سر دل احساس ناراحتی یا سوزشی است که در قفسه سینه احساس می شود. احساس سوزش به طور کلی در قسمت پایین قفسه سینه احساس می شود، اگرچه ممکن است به سمت بالا نیز حرکت کند.

سوزش سر دل معمولاً پس از خوردن غذاهای تند یا چرب یا زمانی که فرد بلافاصله بعد از خوردن غذا دراز می کشد یا می خوابد، رخ می دهد. برخی از غذاهایی که باعث سوزش سر دل می شوند، عبارتند از:

سیب زمینی سرخ کرده،

مرغ سرخ شده،

کالباس

گوشت گاو

حلقه های پیاز

پیتزا

چیپس

پیاز و سیر

شیر پرچرب و پنیر خامه ای

بادام هندی، گردو، فندق

شکلات، نعناع، ​​فلفل، سس تند

میوه هایی که باعث سوزش سردل می شوند

میوه هایی که باعث سوزش سردل می شوند، عبارت است از:

پرتقال

گریپ فروت

گوجه فرنگی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان