خواص شگفت انگیز توت فرنگی برای معده

خط سلامت: توت فرنگی یکی از محبوب ترین انواع توت در سراسر جهان است. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان است و به تقویت سلامت معده کمک می کند.

خواص شگفت انگیز توت فرنگی برای معده

توت فرنگی یکی از محبوب ترین انواع توت در سراسر جهان است. این توع از توت سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است و به سلامت معده کمک می کند.

به گزارش خط سلامت براساس آزمایش‌هایی که تاکنون انجام شده است، به نظر می‌رسد توت فرنگی برای سلامت معده مفید است.

توت فرنگی و سلامت معده

توت فرنگی برای سلامت معده مفید است.

در مقایسه با سایر اندام‌ها، معده به دلیل ایجاد مقدار زیادی رادیکال‌ آزاد (مواد بسیار واکنش‌پذیر که سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می رسانند ) که نقش مهمی در ابتلا ورم معده، زخم معده یا سرطان ایفا می کنند؛ عضوی بسیار حساس به حساب می آید.

در یک مطالعه مشخص شد عصاره توت فرنگی از آسیب به پوشش (مخاط معده) معده جلوگیری می کند. این اثر حفاظتی توت فرنگی به فعالیت آنتی اکسیدانی و محتوای پلی فنل (آنتوسیانین) توت فرنگی نسبت داده می شود.

از این مطالعه نتیجه گیری شد رژیم غذایی غنی از توت فرنگی تأثیر مفیدی در پیشگیری از اختلالات معده ناشی از استرس اکسیداتیو دارد (استرس اکسیداتیو یک تحریک کننده مهم فرآیندهای التهابی است).

مزایای توت فرنگی برای معده

برخی از فواید خوردن توت فرنگی، عبارت است از: پیشگیری از زخم معده و کاهش فعالیت عفونت هلیکوباکتر پیلوری. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان