خطر ابتلا به بیماری های قلبی زنان با این انتخاب

خط سلامت: زنان جوان تا میانسالی که الکل می نوشند 68 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند.

 خطر ابتلا به بیماری های قلبی زنان با این انتخاب

از آنجا که زنان و مردان الکل را به طور متفاوتی متابولیسم می کنند، زنان در معرض خطر بیشتر هستند.

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات ارائه شده در کالج آمریکایی قلب و عروق ، زنان جوان و میانسالی که الکل مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کردند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب بودند.

بیماری کرونر قلب زمانی اتفاق می‌افتد که ماده‌ای چرب به نام پلاک در شریان‌هایی که خون را به قلب می‌رسانند، ایجاد می‌شود و جریان خون را محدود می‌کند. این بیماری شایع ترین شکل بیماری قلبی است که علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان در ایالات متحده است.

جمال رعنا، سرپرست تیم تحقیق ، پزشک متخصص قلب و عروق می‌گوید: شیوع فزاینده‌ مصرف الکل در میان زنان جوان و میانسال وجود دارد.

او گفت: از مدت‌ها پیش این ایده وجود داشت که الکل برای قلب مفید است، اما شواهد بیشتر این تصور را به چالش می‌کشد.

این تیم دریافت که مردانی که مصرف زیاد الکل را گزارش کردند، در مقایسه با مردانی که میزان مصرف آنها متوسط ​​بود، 22 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی بودند. از سوی دیگر، خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که مصرف زیاد مصرف می‌کردند، 29 تا 45 درصد بیشتر از همتایان خود بود.

پشت این اتصال چیست؟

دکتر شان هفرون، متخصص قلب در مرکز پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی  گفت مصرف بیش از حد الکل بر فشار خون، سطح کلسترول، ضربان قلب و ریتم تأثیر می گذارد.

زنان بیشتر مستعد اثرات نامطلوب درازمدت الکل هستند، زیرا آنها معمولاً جثه کوچکتر از مردان دارند که باعث می شود  بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرند.

چه چیزی باعث بیماری عروق کرونر قلب می شود؟

عوامل خطر ثابت شده برای بیماری عروق کرونر قلب عبارتند از: اضافه وزن، داشتن سبک زندگی کم تحرک، خوردن یک رژیم غذایی ناسالم و سیگار کشیدن. داشتن فردی در خانواده شما که به بیماری قلبی مبتلا بوده است، به خصوص اگر جوان باشد، احتمال ابتلا به آن را نیز افزایش می دهد.

دکتر هفرون گفت برای ارزیابی شانس ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، باید اعدادی را بدانید که به تعیین خطر کمک می کند. اینها شامل فشار خون، سطح قند خون، کلسترول و شاخص توده بدنی هستند. همچنین باید بدانید آیا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا خیر. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان