تخم مرغ مشکلات معده را شدید می کند؟ + 7 فایده تخم مرغ

خط سلامت: تخم مرغ یکی از محبوب ترین غذاها برای وعده های مختلف است. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است، با این حال مشخص شده است این ماده غذایی علایم سندرم روده تحریک پذیر را تشدید می کند.

تخم مرغ مشکلات معده را شدید می کند؟ + 7 فایده تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است. این ماده غذایی به تامین پروتئین مورد نیاز بدن بدن کمک می کند. در کنار تمام مزایا، مشخص شده است خوردن این ماده غذایی علایم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را تشدید می کند.

به گزارش خط سلامت متخصصان تغذیه می گویند: افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، با خوردن تخم مرغ گرفتگی و نفخ بیشتری تجربه می کنند.

تخم مرغ و ناراحتی معده

تخم مرغ علایم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مانند: نفخ و گرفتگی را تشدید می کند. با این حال رابطه خوردن تخم مرغ با وضعیت معده متناقض است. مثلا مشخص شده است خوردن تخم مرغ همزده یا آب پز با کند کردن حرکات روده به تسکین علایم اسهال کمک می کند.         

فواید  تخم مرغ برای سلامتی

فواید تخم مرغ برای سلامتی به شرح زیر است:

منبع عالی پروتئین

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری (بلوک های سازنده پروتئین) مورد نیاز بدن است. پروتئین تخم مرغ یکی از پروتئین هایی است که به خوبی در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. تخم مرغ حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری به نسبت مناسب است که به طور موثر توسط بدن استفاده می شود، بنابراین برای ساخت ماهیچه ها و استخوان های سالم مفید است.

به مدیریت وزن کمک می کند

تخم مرغ به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارد به سیری کمک می کند. این امر به تنظیم میزان   کالری دریافتی کمک می کند. علاوه بر این، تخم‌مرغ با حدود 70 کالری، یک گزینه ایده‌آل برای میان‌وعده است.

تخم مرغ

افزایش متابولیسم

تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند. زرده تخم مرغ حاوی ترکیبی به نام کولین است که در افزایش متابولیسم نقش دارد. این به شما کمک می کند تا فعال باشید و اندامی مناسب داشته باشید.

کمک به حفظ استخوان های سالم

ویتامین D موجود در تخم مرغ به ساخت استخوان ها و دندان های سالم کمک می کند.

تقویت ایمنی

تخم مرغ حاوی چندین آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف است که به جلوگیری از عفونت ها و بیماری ها کمک می کند. ویتامین D اخیراً به دلیل نقش آن در محافظت در برابر COVID-19 مورد استقبال قرار گرفته است.

بهبود سلامت مغز

اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تخم مرغ به تقویت سلامت مغز کمک می کنند.

بهبود سلامت چشم

تخم مرغ سرشار از چندین آنتی اکسیدان از جمله ویتامین A است که به سلامت چشم کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان