طرز تهیه سالاد کلم سفید به سبک رومانی یایی ها + ارزان و فوری

خط سلامت: کلم سفید در سالاد، سوپ، کاری و همچنین به عنوان یک تاپینگ عالی است. پختن آن بسیار آسان است.

طرز تهیه سالاد کلم سفید به سبک رومانی یایی ها + ارزان و فوری

ابتدا برگ های بیرونی کلم سفید را جدا کنید، سپس کلم را نصف یا یک چهارم کنید، ساقه و رگبرگ آن را جدا کنید، برگ های نرم را به صورت نوارهای ریز خرد کنید و چند دقیقه سرخ کنید یا بخارپز کنید . از آنجا که هرچه کوتاه‌تر پخته شود، مواد مغذی بیشتری در سبزیجات حفظ می‌شود، ارزش آن را دارد که گاهی اوقات از آن به‌صورت خام با چند هویج لذت ببرید .

به گزارش خط سلامت برای هضم بیشتر آن و جلوگیری از احساس سیری پس از خوردن، سالاد کلم سفید را با بادیان، زیره و رازیانه تهیه کنید . اسانس های این سه ادویه با خاصیت نفخ شکم کلم مقابله می کند و هضم آن را آسان می کند. علاوه بر این، ادویه ها به خوبی کلم سفید را تحسین می کنند.

طرز تهیه سالاد کلم سفید

مواد لازم

کلم سفید ۱ عدد

نمک ۵ قاشق چای‌خوری (۷ گرم)

روغن آفتابگردان یا زیتون ۴ قاشق غذاخوری (۵۶ گرم)

سرکه سیب ۳ قاشق غذاخوری (۴۲ گرم)

آب‌لیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری (۱۴ گرم)

جعفری، شوید یا آویشن ۱ دسته کوچک

فلفل سیاه

طرز تهیه

طریقه آغاز به کار برای ساختن سالاد کلم سفید به روش رومانیایی نسبت به سایر روش‌ها متفاوت است. اولین قدم، تقسیم کلم به چهار قسمت و حذف بخش‌های ریشه‌ای و قسمت‌های سفت ساقه است.

پس از آن، برگ‌های کلم را بسیار ریز خرد کرده و درون یک کاسه بزرگ بریزید، نمک را روی آن پاشیده و برای مدت نیم ساعت کنار بگذارید. بعد از گذشت زمان، کلم را با دست یا با یک حوله نخی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در مرحله بعد، سبزیجات تازه را بشویید، خرد کنید و به کلم اضافه نمایید، سپس تمامی مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

برای درست کردن سس سالاد، روغن، سرکه و آب لیموترش را در ظرفی ترکیب کرده، فلفل تازه را روی آن رنده کنید و این سس را بر روی مخلوط سالاد بریزید و به دقت هم بزنید. در آخر، برای خنک شدن، سالاد را در یخچال نگهداری کنید تا زمان سرو فرا رسد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان