چک لیست سلامت زنان بالای 40 سال / این 12 آزمایش ضروری است

خط سلامت: از 40 سالگی زنان و مردان بهتر است مراقبت های بیشتری نسبت به سلامت خود داشته باشند. در اینجا آزمایشات مهم و ضروری اه از این سن باید توسط زنان انجام شود آمده است.

چک لیست سلامت زنان بالای 40 سال /  این 12 آزمایش ضروری است

زنانی که به 40 سالگی می رسند باید این چک لیست سلامت را جدی بگیرند.

به گزارش خط سلامت این آزمایش های دوره ای می‌تواند تضمین کننده سلامت زنان بالای 40 سال باشد.

چک لیست سلامت زنان

ماموگرافی              

معاینه سینه توسط پزشک هر سه سال برای زنان 20-40 و بررسی سرطان سینه هر 1 تا 2 سال

غربالگری سرطان دهانه رحم

بررسی سرطان دهانه رحم هر سه سال یکبار و پاپ اسمیر و معاینه لگن.  زنان بالای 65 سال می توانند آزمایش را متوقف کنند.

تست HPV  DNA و معاینه لگن

HPV ویروسی است که به عنوان عامل سرطان دهانه رحم شناخته شده است. تا 30سالگی  هر سه سال یکبار و تا سن 65 سالگی طبق توصیه پزشک. ممکن است زنان بالای 65 سال بتوانند آزمایش را متوقف کنند.            

پاپ اسمیر

برخی از کارشناسان به عنوان ابزار دقیق‌تری برای بررسی سرطان دهانه رحم توصیه می‌کنند تا سن 30 سالگی هر پنج سال یکبار تا سن 65 سالگی طبق توصیه پزشک.

غربالگری سرطان کولورکتال

پزشک انتخاب می کند که کدام آزمایش غربالگری برای شما بهترین است. برنامه غربالگری ممکن است بسته به سابقه شخصی و خانوادگی شما متفاوت باشد.

غربالگری بیماری قلبی

آزمایش کلسترول خون  ، میزان کلسترول تام، LDL "بد" و کلسترول "خوب" HDL را که در خون در گردش هستند اندازه گیری کنید.  بررسی فشار خون برای پیشگیری از خطر قلبی است  حداقل یک سال در میان انجام شود.

قند خون ناشتا        

قند خون بالا نشانگر خطر دیابت است.

تست تراکم مواد معدنی استخوان

به عنوان شاخصی برای استحکام استخوان و خطر پوکی استخوان استفاده می شود. این آزمایش برای زنان65  سال  و یا زنانی که سابقه شکستگی دارند توصیه می شود. همچنین کسانی که سابقه خانوادگی پوکی استخوان یا در جذب کلسیم مشکل دارند.

سلامت جنسی

اگر از نظر جنسی فعال هستید و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مقاربتی هستید ، سالانه آزمایش های کلامیدیا ، سوزاک و سیفلیس را انجام دهید . حداقل یک بار آزمایش اچ‌آی‌وی انجام دهید ، اگر در معرض خطر هستید، دفعات بیشتری انجام دهید.

معاینات پوستی

هر زمان که خال یا تغییر پوستی پیدا کردید از پزشک خود بخواهید پوست شما را بررسی کند. اکثر سرطان های پوست قابل درمان هستند.

معاینات چشم

حتماً چشمان خود را به طور مرتب معاینه کنید هر  یک  تا 2 سال و تا 60 سالگی برای بررسی مشکلات رایج مانند پیرچشمی، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا معاینه شوید. اگر مشکلات بینایی یا عوامل خطر مشکلات چشمی دارید، بیشتر مراجعه کنید.

هپاتیت C

هر فرد بالای 18 سال حداقل یک بار در طول زندگی آزمایش هپاتیت C را بدهد. همچنین این آزمایش را برای افرادی که باردار هستند توصیه می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان