3 فایده پتاسیم روی قلب + منابع پتاسیم

خط سلامت: بهترین راه برای دریافت پتاسیم کافی، خوردن میوه ها و سبزیجات است . همچنین در محصولات لبنی، غلات کامل، گوشت و ماهی وجود دارد.

3 فایده پتاسیم روی قلب + منابع پتاسیم

تحقیقات نشان می دهد پتاسیم در ضربان قلب نقش دارد.

به گزارش خط سلامت ، پتاسیم به قلب کمک می کند تا خون را در بدن فشار دهد. همچنین به عضلات کمک می کند تا حرکت کنند، اعصاب کار کنند و کلیه ها به تصفیه کردن خون کمک می کند .

منابع غذایی سرشار از پتاسیم

بهترین راه برای دریافت پتاسیم کافی، خوردن میوه ها و سبزیجات است . همچنین در محصولات لبنی، غلات کامل، گوشت و ماهی وجود دارد. منابع عالی عبارتند از: سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، آووکادو ،  میوه های تازه (موز، پرتقال، و توت فرنگی) ، آب پرتقال ، میوه های خشک (کشمش، زردآلو، آلو، و خرما) ، اسفناج و لوبیا و نخود.

کمک پتاسیم به قلب

پتاسیم قلب را درمان یا از آن پیشگیری نمی کند . اما دریافت کافی از آن می تواند به این شکل به قلب کمک کند.

فشار خون بهتر

رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و لبنیات بدون چربی یا کم چرب می تواند به کاهش بیش از 10 درصدی فشار خون سیستولیک در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

کاهش کلسترول

در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، بسیاری از رژیم های غذایی که کلسترول را کاهش می دهند، دارای پتاسیم و همچنین میوه ها و سبزیجات هستند. اگر LDL ( کلسترول بد) خود را کاهش دهید ، احتمال ابتلا به بیماری قلبی نیز کاهش می یابد.

ضربان قلب تنظیم شده

پتاسیم به قلب شما کمک می کند تا به روشی سالم بچرخد. بنابراین، اگر مشکل ریتم دارید، پتاسیم ممکن است کلیدی باشد. پزشک شما می تواند در این مورد به شما توصیه کند. معاینه ممکن است بخشی از ویزیت های معمول پزشک شما باشد.

پتاسیم+مواد غذایی

نیاز روزانه به پتاسیم

وزارت کشاورزی ایالات متحده 4700 میلی گرم در روز را برای افراد سالم توصیه می کند. ساده ترین راه برای دریافت این مقدار، افزودن میوه ها و سبزیجات با پتاسیم بالا به رژیم غذایی است. هر چند ممکن است چیزهای خوب زیادی بدست آورید.

قبل از شروع مصرف مکمل پتاسیم از پزشک خود سوال کنید.اگر نارسایی کلیه یا سایر مشکلات کلیوی دارید ، با پزشک خود در مورد میزان پتاسیمی که باید دریافت کنید صحبت کنید.

برخی از دیورتیک ها برای نارسایی قلبی می توانند باعث از دست دادن پتاسیم در ادرار شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان