پروتئین این 7 ماده غذایی بیشتر از تخم مرغ است

خط سلامت: عضله سازی با پروتئین رابطه دارد و هر چه میزان بیشتری پروتئین مصرف شود عضلات قویتر می شوند.

پروتئین این 7 ماده غذایی بیشتر از تخم مرغ است

پروتئین غذاهایی که در اینجا معرفی می شود بیشتر از تخم مرغ است.

دال عدس

به گزارش خط سلامت دال عدس در رنگ های مختلف از جمله ،قرمز، زرد سیاه قهوه ای و سبز موجود است. دال عدس پخته شده 18 گرم پروتئین در هر فنجان ارائه می کند.

سویا

یک فنجان سویا پخته شده حاوی ۲۸ گرم پروتئین است. به عنوان یک جزء انعطاف پذیر دانه های سویا را می توان برای تهیه طیف گسترده ای از وعده های غذایی از جمله سالاد غذاهای اصلی و میان وعده ها استفاده کرد.

قلب های کنفی

قلب شاهدانه که به عنوان دانه کنف نیز شناخته می شود دانه های ترد هستند که پروتئین قوی و کالری کمی دارند حدود 6.3 گرم پروتئین تنها در 2 قاشق غذاخوری یافت می شود. اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک که برای قلب مفید هستند در دانه ها به وفور یافت می شود.

ماست یونانی

ماست یونانی منبع فوق العاده ای از پروبیوتیک ها است که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و دو برابر کشک خانگی پروتئین دارد در یک فنجان ماست یونانی بدون چربی در هر 170 گرم ماست 17 گرم پروتئین وجود دارد.

دانه های چیا

به گفته وزارت کشاورزی آمریکا دانه های چیا منبع بالایی از پروتئین هستند و 5 گرم پروتئین در هر 2 قاشق غذاخوری وجود دارد. 

شده از گیاهان فیبر کلسیم و آهن را ارائه می دهند

کینوا

هر فنجان از این غلات پر پروتئین حاوی 8 گرم پروتئین است. علاوه بر این کینوا یک پروتئین گیاهی کامل غیر معمول است، به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه لازم است. ناگفته نماند که کینوا به سرعت پخته می شود و در هر فنجان 5 گرم فیبر ضروری را تامین می کند.

نخود سبز

با حدود 8 گرم پروتئین در هر فنجان بدون شک نخود سبز یکی از بهترین گزینه ها برای منابع پروتئینی گیاهی است 9 گرم فیبر از یک فنجان نخود فرنگی نیز از سلامت قلب، گوارش و سیری حمایت می کند برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان