این میوه در لیست 15 میوه برتر قرار گرفته است

خط سلامت: آیا شاه توت برای شما بهتر از بلوبری است؟ تعداد انگشت شماری این مزایا را ارائه می دهد.

این میوه در لیست 15 میوه برتر قرار گرفته است

 توت ها نیروگاه تغذیه ای هستند که سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها، فیبر و ویتامین ها هستند. زغال اخته بیشترین توجه را به خود جلب می کند، اما شاه توت - که رنگ تیره خود را دارد - فواید سلامتی چشمگیر خود را دارد.

به گزارش خط سلامت مایا فلر، متخصص تغذیه می گوید رنگ بنفش مایل به آبی پر رنگ شاه توت سیگنال مهمی از مواد مغذی قدرتمند است.

فلر با اشاره به ترکیبات زیست فعال در گیاهان که رنگدانه آبی مشخصه را فراهم می کند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، می گوید: اینجاست که آنتوسیانین ها را می بینیم و این برای سلامت انسان به طور کلی بسیار مفید است.

 به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توت سیاه را در فهرست 15 میوه برتر قرار داده اند .

ارزش غذایی شاه توت

شاه توت سرشار از فیبر و کم کالری است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان از میوه خام حاوی موارد زیر است :

62 کالری

2 گرم پروتئین

14 گرم کربوهیدرات

7 گرم فیبر

7 گرم قند

شاه توت فاقد کلسترول و تقریباً بدون چربی است. آنها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز، سلنیوم و ویتامین های C، E و K هستند.

فواید شاه توت برای سلامتی

 شاه توت سرشار از فیتوکمیکال ها - ترکیباتی که گیاهان برای محافظت از خود تولید می کنند - از جمله پلی فنول ها هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و محافظ قلب هستند.

به گفته دکتر مایکل گرگر، یکی از اعضای مؤسس کالج آمریکایی پزشکی سبک زندگی و نویسنده کتاب «چگونه نتوانیم بمیریم»، وقتی محققان محتوای آنتی اکسیدانی موجود در توت ها را تجزیه و تحلیل کردند، توت سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به توت فرنگی، تمشک، کرن بری و حتی زغال اخته بود.

او می‌گوید : می‌توانیم بیش از دو برابر نیازهای مان را در انتخاب توت سیاه به جای توت‌فرنگی دریافت کنیم.

آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند - ذرات آسیب‌رسانی که هنگام انجام فرآیندهای منظم بدن که ما برای زندگی به آن نیاز داریم، تولید می‌شوند. فلر اشاره می کند این التهاب سیستمیک را کاهش می دهد و ممکن است در برابر برخی سرطان ها از ما محافظت کند.

مطالعات نشان داده اند خواص آنتی اکسیدانی توت ها به ویژه "به نظر می رسد زرادخانه قابل توجهی را ارائه می دهد که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد."

 علاوه بر مقابله، کاهش و ترمیم آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب، توت ها "ممکن است سطح سلول های کشنده طبیعی ما را نیز افزایش دهند." به گفته موسسه ملی سرطان، اینها سلول های ایمنی هستند که می توانند سلول های تومور یا آنهایی که به ویروس آلوده شده اند را بکشند .

فلر می گوید فیبر موجود در شاه توت از سلامت روده و سلامت کلی قلب و عروق حمایت می کند.

وقتی به مدت 24 هفته به افرادی که کلسترول بالا داشتند مکمل‌های آنتوسیانین - آن ترکیب فعال زیستی موجود در شاه توت که به آن رنگ آبی تیره می‌دهد - داده شد، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند، التهاب کمتر، سطح کلسترول خوب و سطح کلسترول بد کمتری داشتند.

تحقیقات نشان می دهد شاه توت ممکن است به افزایش حساسیت به انسولین و محافظت در برابر چاقی کمک کند.

فلر می افزاید: شاه توت از سلامت مغز نیز حمایت می کند زیرا محتوای فیبر بالای آن به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند و بین مقاومت به انسولین و بیماری های عصبی ارتباطی وجود دارد.

او می‌گوید: زمانی که به طور کلی به سیستم غدد درون ریز فکر می‌کنیم حفظ سطح قند خون، حفظ سطح فشار خون، پایین نگه داشتن چربی‌ها  همه اینها به نوبه خود در واقع از یک مغز سالم پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند آنتوسیانین ها ممکن است استرس اکسیداتیو مغز، التهاب و انحطاط را کاهش داده و به طور بالقوه شناخت و محافظت عصبی را بهبود بخشد.

آیا شاه توت بهتر از بلوبری است؟

 همه توت‌ها فعالیت‌های مشابهی دارند. هر روز توت بخورید و همیشه کیسه های توت یخ زده در فریزر داشته باشید .

 روزانه یک وعده توت که نصف فنجان توت تازه یا یخ زده یا یک چهارم فنجان خشک شده است را بخورید.

نحوه خوردن توت سیاه

می توانید آنها را به تنهایی به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید یا به بلغور جو دوسر، ماست، اسموتی یا سالاد میوه اضافه کنید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان