قبل از زدن بوتاکس این کار را انجام دهید تا تاثیرش بیشتر شود

خط سلامت: روی به‌عنوان هک برای ماندگاری بیشتر تزریق بوتاکس مورد توجه قرار گرفته‌ است، اما کارشناسان می‌گویند که این یک راه‌حل بی‌خطر نیست.

قبل از زدن بوتاکس این کار را انجام دهید تا تاثیرش بیشتر شود

بوتاکس را چگونه ماندگار تر کرد؟ متخصصان می گویند روی می تواند این کار را انجام دهد.

به گزارش خط سلامت  بوتاکس برای اتصال به بافت به روی نیاز دارد، اما به گفته کارشناسان، شواهد مشخصی وجود ندارد که ثابت کند مکمل‌های اضافی می‌توانند اثرات بوتاکس را افزایش دهند.

به طور کلی مصرف مکمل‌ روی بی‌خطر است، اما افراد باید با پزشک مشورت کنند تا مطمئن شوند که بیش از حد مصرف نمی‌کنند.

چه برای اهداف زیبایی شناسی و چه برای اهداف پزشکی، اکثر مردم دوست دارند تزریق بوتاکس آنها تا زمانی که ممکن است طول بکشد. آیا مصرف مکمل روی می تواند اطمینان حاصل کند که تزریق اثر بیشتری را خواهد داشت؟

متخصصان پوست می‌گویند مصرف روی می‌تواند به ماندگاری تاثیر بوتاکس بیشتر از آنچه ممکن بود کمک کند. 

پنج روز قبل از درمان و پنج روز بعد از آن روی مصرف کنید -این باعث افزایش طول عمر نوروتوکسین می شود.

 مصرف روی قبل از تزریق بوتاکس "اثربخشی و مدت زمان ماندگاری بوتاکس را 30٪ افزایش می دهد.

بوتاکس تزریق سم بوتولینوم است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود که سیگنال های عصبی را مسدود می کند و به نوبه خود ماهیچه ها را مجبور به شل شدن می کند. این سم که با نام‌های تجاری مانند Xeomin یا Jeuveau نیز تجویز می‌شود، کاربردهای متعددی از جمله صاف کردن چین و چروک، درمان میگرن مزمن و کنترل تولید عرق و بزاق در بدن دارد.

اما بوتاکس یک چیز همیشگی نیست - اثر تزریق بین سه تا شش ماه از بین می‌رود - و درمان‌ها می‌توانند گران تمام شوند بنابراین، آیا مصرف روی واقعا باعث ماندگاری اثرات بوتاکس می شود؟

آیا روی واقعا می تواند بوتاکس را طولانی تر کند؟

متخصصان گفتند بین بوتاکس و روی یک ارتباط ثابت وجود دارد. با این حال، کاملاً مشخص نیست که آیا مصرف مکمل‌های روی می‌تواند بر قدرت ماندگاری بوتاکس تأثیر بگذارد یا خیر.

ایف جی رادنی، پزشک متخصص پوست می گوید: مولکول بوتاکس به روی نیاز دارد تا به آن کمک کند به طور مؤثرتری به هدف خود متصل شود.

دکتر سیندی واسف ، استادیار پوست در دانشکده پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون گفت : در تئوری، اگر بوتاکس بتواند راحت‌تر به بافت بچسبد و فعال‌سازی بهتری داشته باشد، فرد می‌تواند اثر ماندگارتری از درمان ببیند .

اگرچه این دو به هم مرتبط هستند، محققان مطمئن نیستند که آیا افزایش سطح روی به طور خودکار به بهبود طول عمر بوتاکس منجر می شود. متخصصان پوست توصیه می کنند که بیمارانشان تا 50 میلی گرم روی را به مدت چهار روز قبل از تزریق بوتاکس مصرف کنند. .

او گفت: معتقدم مصرف مکمل های روی قبل از تزریق بوتاکس می تواند به ماندگاری بوتاکس کمک کند.

مصرف مکمل های روی برای مدت زمان کوتاه به طور کلی باید بی خطر باشد. اسکات کیتلی، متخصص تغذیه گفت: اما این مکمل‌ کاملاً بی‌ضرر نیست - مصرف بیش از حد روی می‌تواند با داروهای دیگر تداخل داشته باشد .

او گفت : افراد باید از مصرف روی دو ساعت قبل یا چهار ساعت پس از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنند ، زیرا می تواند اثربخشی آن را کاهش دهد . همین موضوع برای کسانی که از پنی‌سیلامین استفاده می‌کنند نیز صادق است.

یک فرد باید سطح بالای 40 میلی گرم روی در روز را دریافت کند .در غیر این صورت، خطر عوارض جانبی مانند اسهال ، گرفتگی شکم و استفراغ را در پی خواهد داشت و اگر فردی برای هفته ها مقادیر زیادی روی مصرف کند، می تواند باعث مشکلاتی در جذب مس شود و عملکرد ایمنی و کلسترول HDL را در بدن کاهش دهد.

حتی اگر فردی مقادیر کمتری روی مصرف کند، باز هم ممکن است در معرض خطر برخی از این عوارض جانبی باشد.

بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی روی هستند. اگر مولتی ویتامین مصرف می‌کنید و مکمل روی نیز اضافه می‌کنید، ممکن است به سطح دریافتی بالاتر یا نزدیک به آن نزدیک شوید.

اگر کسی ترجیح می دهد مکمل مصرف نکند، راه های دیگری نیز برای افزایش طول عمر بوتاکس وجود دارد. زایشنر گفت، به شرطی که تزریق را به صورت خود انجام دهید، تمرینات خاصی می تواند کمک کننده باشد.

او گفت: مطالعات نشان داده است تمرینات صورت در چند ساعت اول پس از تزریق، زمان بهبود [چروک] را تسریع می‌کند.

اما بهترین راه برای ماندگاری بوتاکس این است که به سادگی به درمان ادامه دهید.

رادنی گفت: وقتی بیماران این کار را به‌طور مداوم در طول زمان انجام می‌دهند، عضله ضعیف می‌شود و [اثرات] می‌تواند طولانی‌تر باقی بماند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان