3 چای مفید برای کاهش سردرد

خط سلامت: سردرد به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. گاهی اوقات سردرد ریشه عصبی دارد، گاهی اوقات ناشی از کم آبی است و در برخی موارد ممکن است نشانه یک بیماری جدی باشد. برخی افراد عقیده دارند نوشیدن چای، سردرد را بهبود می بخشند.

3 چای مفید برای کاهش سردرد

سردرد در برخی موارد با نوشیدن چای تسکین می یابد، زیرا چای به افزایش آرامش کمک می کند و همچنین کمبود آب بدن را جبران می کند.

به گزارش خط سلامت با این حال، در رابطه با تاثیر مثبت نوشیدن چای بر بهبود سردرد نمی توان  نظر قطعی داد، چراکه افرادی که به کافئین یا هیستامین حساس هستند، در نتیجه نوشیدن چای دچار سردرد می شوند.

سردرد و نوشیدن چای

سردرد در برخی موارد با نوشیدن چای تسکین می یابد

به گفته متخصصان، چای نعناع، ​​زنجبیل و اسطوخودوس به کاهش سردرد کمک می کند، اما این که کدام یک از نوشیدنی ها بیشترین تاثیر را دارد به خود فرد بستگی دارد.

آیا چای سردرد را بهبود می بخشد  یا تشدید می کند؟

 چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است و بعد از آب در رتبه دوم قرار دارد. این واقعیت است که چای تعدادی اثرات مثبت بر سلامت افراد دارد و باعث کاهش علائم سرماخوردگی و کاهش اضطراب می شود.

برای کسانی که از سردرد رنج می برند، چای راهی ساده برای کاهش یا حتی درمان سردرد است. با این حال، رابطه بین چای و سردرد پیچیده و متناقض است. بسته به نوع چایی که انتخاب می‌کنید و فردی که چای را مصرف می‌کند، چای می‌تواند هم درمان و هم عامل سردرد باشد.

برخی چای ها (به ویژه چای های تخمیر شده مانند چای سیاه) حاوی هیستامین هستند که برخی افراد نسبت به آن حساس هستند و منجر به علائمی مانند سردرد، کهیر یا احتقان بینی می شود.

چای و افزایش سردرد

برخی از خواص چای باعث سردرد می شود.

بسیاری از اجزای چای، بسته به حساسیت هر فرد، می تواند باعث سردرد شود. متخصصان تغذیه می گویند: برخی از انواع چای، مانند ماچا، چای سیاه و چای ارل گری حاوی کافئین هستند و شواهد نشان می‌دهند کافئین بیش از حد باعث سردرد می شود .

علاوه بر این نوشیدن مقادیر بیش از حد کافئین، منجر به وابستگی می شود و اگر زمانی امکان نوشیدن جای وجود نداشته باشد، علائم ترک مانند انرژی کم یا سردرد را تجربه می شود. اگر فردی هنگام مصرف داروهای خاص چای های گیاهی بنوشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. دمنوش‌های گیاهی باعث تداخلات دارویی نامطلوب می شوند که منجر به سردرد می شود.

بهترین نوع چای برای تسکین سردرد

چای‌های خاصی وجود دارند که نسبت به سایر چای ها برای تسکین سردرد مفید تر هستند. این موارد عبارتند از:

چای نعنا

نعناع حاوی منتول است که می تواند اثر آرام بخشی بر عضلات داشته باشد و برای کاهش سردرد تنشی مفید است.

چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و حالت تهوع را کاهش می دهد و برای سردردهای همراه با ناراحتی معده مفید است.

چای اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای خواص آرام بخش و تسکین دهنده است که استرس را کاهش میدهد و در نتیجه سردرد را بهبود می بخشد.

چای های دیگری که باعث تسکین سردرد می شوند عبارتند از: چای هایی که حاوی کورکومین (ترکیب فعال موجود در زردچوبه) یا بابونه هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان