خطر مصرف همزمان کلسیم و ویتامین D

خط سلامت: مصرف همزمان کلسیم و ویتامین D ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش دهد، اما خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

خطر مصرف همزمان کلسیم و  ویتامین D

مکمل  کلسیم و ویتامین D اغلب به زنان یائسه توصیه می شود تا خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهند.

 

به گزارش خط سلامت اما تحقیقات جدید نشان می دهد ترکیب مکمل ها ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش داده و خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش دهد.

کارشناسان می گویند قبل از مصرف مکمل ها، مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر در معرض خطر بیماری قلبی یا سایر شرایط هستید.

تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D با هم ممکن است برای زنان یائسه مفید و خطرناک باشد.

این مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شد ، نشان داد در حالی که زنانی که هر دو مکمل را به طور همزمان مصرف می‌کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش می‌دهند، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را نیز افزایش می‌دهند.

به گفته دکتر هالی تاکر، متخصص داخلی  که در زمینه یائسگی و شرایط سلامت زنان تخصص دارد، زنان یائسه در معرض خطر بالایی برای ابتلا به پوکی استخوان هستند، زیرا با کاهش استروژن در این دوران، استخوان ها تراکم خود را از دست می دهند. پوکی استخوان با سطوح پایین کلسیم مرتبط است و ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند، بنابراین بسیاری از زنان یائسه هر دو مکمل را مصرف می کنند. 

با این حال، کارشناسان گفتند این مطالعه نیاز به بحث در مورد شرایط خاص با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی قبل از مصرف مکمل ها را برجسته می کند.

ارتباط کلسیم و ویتامین D با خطر بیماری

برای این مطالعه، محققان سوابق بیش از 36000 زن یائسه را تجزیه و تحلیل کردند، برنامه ای که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تامین می شود و از سال 1992 اجرا می شود.

برای حدود هفت سال، تقریبا نیمی از شرکت کنندگان 1000 میلی گرم کربنات کلسیم (که شامل 400 میلی گرم کلسیم عنصری بود) و 400 واحد بین المللی (IU) ویتامین D3، نوعی ویتامین D که انسان به طور طبیعی تولید می کند، مصرف کردند. بقیه دارونما مصرف کردند.

این مطالعه در سال 2005 به پایان رسید و محققان شرکت کنندگان را تا دسامبر 2020 دنبال کردند. 

این تیم دریافت  شرکت کنندگان در گروه مکمل نسبت به گروه دارونما 7 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان بودند. با این حال، آنها 6 درصد بیشتر از افرادی که کلسیم و ویتامین D مصرف نمی کردند، شانس مرگ بر اثر بیماری قلبی عروقی داشتند. 

محققان خاطرنشان کردند این مطالعه دارای چند محدودیت است. برای اولین بار نشان نمی دهد مکمل ها باعث افزایش و کاهش خطر مرگ و میر می شوند، بلکه فقط ارتباط بین این دو را نشان می دهد. همچنین مشخص نشد کدام فرمول حیاتی ترین ارتباط را با مرگ و میر دارد: کلسیم، ویتامین D یا ترکیبی از این دو. 

طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت، مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) کلسیم برای زنان 51 تا 70 ساله 1200 میلی گرم و RDA ویتامین D برای زنان در این گروه سنی 600 واحد بین المللی است.

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که به بررسی چگونگی تأثیر مکمل‌ها بر سلامت قلب به صورت جداگانه پرداخته است. 

 برخی از مطالعات مکمل ویتامین D را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط دانسته اند. 

از سوی دیگر، کلسیم با افزایش خطر قلبی عروقی هم در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و هم در مطالعات مشاهده‌ای مرتبط است.

قبل از مصرف مکمل های جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت

اگرچه گاهی اوقات کلسیم و ویتامین D برای زنان یائسه توصیه می‌شود، اما پزشک ممکن است تشخیص دهد که این ویتامین برای شما ضروری نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان