سرکه سیب برای چه افرادی خیلی ضرر دارد؟ + آخرین یافته های علمی

خط سلامت: نوشیدن سرکه سیب در سال های اخیر به یک روش محبوب برای کاهش وزن تبدیل شده است، اما آیا واقعاً می تواند به لاغری افراد کمک کند؟

سرکه سیب برای چه افرادی خیلی ضرر دارد؟ + آخرین یافته های علمی

 نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز با کاهش وزن در افراد جوان ارتباط دارد.

به گزارش خط سلامت مطالعه اخیر روی نوجوانان و جوانان لبنانی ارتباط نوشیدن سرکه سیب را با کاهش وزن قابل توجه بعد از 12 هفته نشان داد.

سرکه سیب و لاغری

در حالی که سرکه سیب ممکن است بر کاهش وزن تاثیر بگذارد، اما جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیست.

یک مطالعه جدید نشان داد نوجوانان و جوانان لبنانی که روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به مدت 12 هفته مصرف می کردند، به طور متوسط ​​15 پوند کاهش وزن داشتند.

این تحقیق که در BMJ Nutrition, Prevention, & Health منتشر شد ، همچنین نشان داد شرکت کنندگان در پایان دوره سه ماهه قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید کمتری داشتند. 

تحقیقات قبلی توانایی این نوشیدنی تند را در کاهش وزن در افراد مسن ارزیابی کرده بود، اما این اولین مطالعه ای است که این استراتژی را در افراد جوان تر آزمایش می کند.

در حالی که این تحقیقات ممکن است به نظر برسد که مصرف روزانه سرکه سیب می تواند یک ابزار موثر برای کاهش وزن باشد، برخی از متخصصان با توجه به محدودیت های قابل توجه آن نسبت به انجام بیش از حد مطالعه هشدار می دهند.

 

ارتباط بالقوه بین سرکه سیب و کاهش وزن

یک کارآزمایی کوچک (اما اغلب ذکر شده) در سال 2009 نشان داد که مصرف روزانه 1 یا 2 قاشق غذاخوری از این نوشیدنی تند منجر به کاهش وزن متوسط ​​2 تا 4 پوندی بعد از سه ماه می شود.

آیا مصرف روزانه سرکه سیب مضراتی دارد؟

مصرف سرکه سیب به صورت روزانه می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

 سرکه سیب می تواند مینای دندان را تخریب کرده و مری را تحریک کند، به همین دلیل توصیه می شود اگر تصمیم به نوشیدن آن دارید، آن را در آب رقیق کنید.

سرکه سیب باعث تهوع و کاهش سرعت هضم می شود، که می تواند برای افرادی که هضم آنها به دلیل گاستروپارزی یا داروهای کاهش وزن تجویزی مانند اوزمپیک و مونجارو کندتر شده است، مشکل ایجاد کند.

 سرکه سیب می‌تواند با سایر داروها مانند انسولین، دیورتیک‌ها و ملین‌ها نیز تداخل داشته باشد. به همین دلیل مهم است که اگر از این داروها یا هر داروی دیگری استفاده می کنید، قبل از استفاده از سرکه سیب با پزشک مشورت کنید.

در نهایت، برای مبتلایان به بیماری کلیوی توصیه نمی شود، زیرا اسیدیته بالای آن می تواند کلیه ها را تحت فشار قرار دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان