ریحان مقدس را می شناسید؟

خط سلامت: ریحان مقدس موجب تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب می شود.

ریحان مقدس را می شناسید؟

ریحان مقدس حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به کاهش مشکلات تنفسی مانند آسم، سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

به گزارش خط سلامت گیاه تولسی یا ریحان مقدس  به علاوه، این گیاه ارزان قیمت اغلب توسط مادران برای تسکین درد گوارشی و تقویت ایمنی توصیه می شود.

فواید تولسی چیست؟

مصرف تولسی می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. فواید برگ ریحان عبارتند از:

هضم غذا را تقویت می کند

شروع روز با آب تولسی ممکن است برای معده مفید باشد. این به فعال شدن آنزیم ها و دفع سموم از بدن کمک می کند. این به تسکین علائمی مانند گاز، نفخ و هضم کمک می کند.

ایمنی را تقویت می کند

ایمنی قوی به این معنی است که بدن می تواند از شما در برابر پاتوژن های مضری که می خواهند وارد سیستم شما شده و شما را بیمار کنند محافظت کند. یک سیستم ایمنی ضعیف می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت ها و بیماری ها قرار دهد.

دکتر چانچال شارما می‌گوید: می‌توانید هر روز برای تقویت ایمنی بدن خود با معده خالی بخورید. سرشار از اسانس ها و آنتی اکسیدان هایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت می کند.

بدن را سم زدایی می کند

سم زدایی، تصفیه خون و خلاص شدن از شر تمام ناخالصی های خون در کبد است. تولسی می تواند به سم زدایی بدن کمک کند که باعث سلامتی بهتر می شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله آیورودا و پزشکی یکپارچه نشان داد تولسی حاوی ترکیبات فنلی و خواص آنتی اکسیدانی است که به سم زدایی بدن شما کمک می کند.

 سلامت تنفسی را ارتقا می دهد

این متخصص می گوید ریحان مقدس حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به کاهش مشکلات تنفسی مانند آسم، سرفه و سرماخوردگی کمک کند. مطالعات همچنین رابطه ای بین مصرف ریحان مقدس و ارتقای سلامت تنفسی پیدا کرده اند.

مطالعه ای که در مجله آیورودا منتشر شده است ، ریحان مقدس خلط را مایع می کند و در درمان برونشیت آلرژیک، آسم و بیماری های ائوزینوفیلیک ریه موثر است.

 استرس و اضطراب را کاهش می دهد

مدیریت زندگی، کار و خانه می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در افراد شود. این روزها به یک مشکل بسیار رایج تبدیل شده است. شما می توانید Tulsi را برای مبارزه با استرس و اضطراب امتحان کنید. دکتر شارما توضیح می دهد ریحان مقدس حاوی خواص سازگاری است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

سلامت قلب را ارتقا می دهد

گنجاندن تولسی یا ریحان مقدس در رژیم غذایی می تواند به شما در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Ethnopharmacology نشان داد ocimim sanctum یا برگ های ریحان مقدس حاوی خواص ضد التهابی است که به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. Tulsi همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است.

 سطح قند خون را کاهش می دهد

برگ های تولسی یا ریحان ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کسانی که پیش دیابت هستند مفید باشد. یک مطالعه منتشر شده در مجله غذاهای کاربردی نشان داد مصرف تولسی می تواند به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا و کاهش شانس ابتلا به بیماری های متابولیک در افراد مسن کمک کند.

چگونه تولسی یا ریحان مقدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

چای تولسی

مقداری برگ تولسی (تازه یا خشک) را در آب داغ قرار دهید.بگذارید چند دقیقه بپزد.

آن را صاف کنید و صبح آن را بنوشید تا روز خود را تازه شروع کنید.

 دم کرده تولسی

مقداری برگ تازه تولسی را به یک پارچ پر از آب اضافه کنید.مخلوط را یک شب در یخچال بگذارید تا دم بکشد.

اول صبح آن را بنوشید.

 آب تولسی

آب برگ های تولسی را استخراج کنید.

حالا آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

این مخلوط را با معده خالی بنوشید تا جذب مواد مغذی را افزایش دهید.

با عسل و فلفل

مقداری برگ تولسی بردارید و عسل و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

برای جلوگیری از سرماخوردگی و سینوس آلرژیک آن را با معده خالی مصرف کنید.

برگ های ریحان را بجوید

جویدن تولسی یک روش مرسوم آیورودا است که وقتی با معده خالی مصرف شود سلامت عمومی را بهبود می بخشد. با این حال، قبل از افزودن آنها به رژیم غذایی خود، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

چه کسانی باید از افزودن ریحان مقدس اجتناب کنند؟

در حالی که مصرف آن بی خطر تلقی می شود، در اینجا برخی از افرادی که باید از مصرف تولسی اجتناب کنند آورده شده است:

 بارداری: تولسی ممکن است باعث انقباضات در رحم شود که در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد می کند. همچنین می تواند باعث مشکلاتی در زایمان یا چرخه قاعدگی پس از زایمان شود.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند: تولسی دارای خواص رقیق کننده خون است که ممکن است با داروهای ضد انعقاد و سایر داروهایی که اثرات مشابهی نیز دارند تداخل داشته باشد.

قبل یا بعد از جراحی: افرادی که یک عمل جراحی برنامه ریزی شده یا به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، به دلیل اثرات احتمالی آن بر انعقاد خون، باید از مصرف تولسی خودداری کنند.

افراد مبتلا به عدم تعادل هورمونی: مصرف تولسی ممکن است سطح هورمون تیروئید تیروکسین را کاهش دهد، که می تواند شرایطی مانند کم کاری تیروئید را بدتر کند.

قبل از گنجاندن تولسی در رژیم غذایی خود بسیار مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. همچنین، اگر تولسی را به صورت آنلاین خریداری می کنید، مطمئن شوید که از یک تامین کننده قابل اعتماد برای کاهش آلودگی تهیه شده است.

آیا مصرف تولسی عوارضی دارد؟

در حالی که مصرف آن بی خطر است و فواید بی‌شماری از تولسی وجود دارد، اما می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افراد شود. مصرف تولسی ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین ضروری است که قبل از مصرف تولسی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. همچنین در صورت مشاهده عوارض خفیف یا نامطلوب، مصرف آن را متوقف کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

   

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان