15 دلیل شگفت انگیز برای درد قفسه سینه

خط سلامت: درد در قفسه سینه و ناحیه قلب به علل مختلفی است و نمی توان آن را بلافاصله به مشکلات قلبی و سکته ربط داد.

15 دلیل شگفت انگیز برای درد قفسه سینه

درد قلب و درد قفسه سینه به 15 علت که مربوط به بیماری های مختلف است ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت درد قفسه سینه و علل مربوط به آن را در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم.

وحشت زدگی

وحشت زدگی می تواند مانند یک حمله قلبی باشد. علاوه بر درد قفسه سینه، ممکن است تنگی نفس داشته باشید، ضربان قلب خود را احساس کنید یا در دست ها یا پاهای خود بی حس شدن را متوجه شوید. برخی از افراد احساس سرگیجه یا نگرانی از این مساله دارند و فکر می کنند در شرف مرگ هستند.

یک رویداد استرس زا می تواند آن را به وجود بیاورد یا ممکن است از بین برود. کنترل حملات پانیک به تنهایی ممکن است سخت باشد. اگر از روانشناسان کمک نگیرید، ممکن است بدتر شوند.

زونا

اگر درد قفسه سینه همراه با بثورات دردناک و تاول روی سینه یا پشت دارید، ممکن است به این بیماری مبتلا شوید که ناشی از ویروس آبله مرغان است.

اگر اعصاب دیواره قفسه سینه شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد، درد در آنجا می تواند شدید باشد. زونا می تواند خود به خود از بین برود، اما پزشک می تواند به شما دارویی بدهد تا علائم شما را برطرف کند یا سریعتر از بین برود.

فتق​

در زیر ریه های شما، ناحیه کوچکی وجود دارد که معده و مری به هم می رسند. سرفه، بلند کردن اجسام سنگین یا زور زدن هنگام اجابت مزاج می تواند بر این ناحیه فشار وارد کند.

اگر فشار زیادی وجود داشته باشد، بخشی از معده می تواند به داخل دهانه فشار وارد شود که به آن فتق هیاتال می گویند. درد قفسه سینه یک علامت است و همچنین درد معده یا مری، نفخ، آروغ زدن و مزه ترش در پشت گلو. اکثر فتق ها نیازی به درمان ندارند، اما برخی از افراد در نهایت نیاز به جراحی دارند.

سنگ کیسه صفرا​

 تکه های سخت شده مایع گوارشی در کیسه صفرا هستند. سنگ کیسه صفرا​ می تواند به کوچکی یک دانه شن یا به بزرگی یک توپ گلف باشند. اگر یکی راه بین کیسه صفرا و مجاری صفراوی که مواد زائد را از بدن شما حمل می‌کنند، مسدود کند، می‌توانید درد ناگهانی در معده داشته باشید که در قفسه سینه، پشت یا شانه راست نیز احساس می‌کنید. این درد به احتمال زیاد شب بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین رخ می دهد.

سوزش سردل​

اگر اسیدهای معده به مری برود، نه تنها در قفسه سینه، بلکه در فک و گلو نیز احساس درد خواهید کرد. الکل، سیگار، آسپرین و سایر داروهای غیر التهابی و مرکبات همگی می توانند محرک باشند غذا خوردن خیلی نزدیک به زمان خواب نیز ممکن است موجب آن شود. اگر آروغ زدید و احساس بهتری نکردید یا علائم دیگری مانند حالت تهوع یا تعریق دارید، با پزشک تماس بگیرید.

درد عضلانی

فعالیت یا ورزش سخت تر از حد معمول می تواند عضلات دیواره قفسه سینه را تحت فشار قرار دهد. ممکن است متوجه شوید درد زمانی که به شکل خاصی نشسته یا ایستاده اید بدتر می شود.

 نفس عمیق کشیدن یا فشار دادن روی ناحیه درد ممکن است باعث درد شود. تمرین را کاهش دهید و تا زمانی که درد بهبود نیافته، وسایل سنگین بلند نکنید. یک پد گرم کننده یا کیسه یخ در ناحیه می تواند کمک کننده باشد. اسپاسم مری یکی از علل شایع درد قفسه سینه است.

سیفلیس

این بیماری نسبتاً نادر مقاربتی (STD) می تواند مشکلاتی در ریه ها ایجاد کند. علائم شامل بثورات پوستی، خستگی، سردرد و درد عضلانی است. در برخی افراد باعث ایجاد مایع اضافی در اطراف ریه‌ها می‌شود. این می تواند باعث درد شدید قفسه سینه و سرفه همراه با مخاط شود. آنتی بیوتیک ها به رفع آن کمک می کنند.

آسم​

سفتی قفسه سینه همراه با سرفه، خس خس سینه و تلاش برای نفس کشیدن یکی از علائم این بیماری است. که توسط بسیاری از چیزهای مختلف، از گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی گرفته تا چیزهای خاصی در غذا یا فعالیت بدنی ایجاد می شود. دارو می تواند به باز نگه داشتن راه های هوایی کمک کند.

اعصاب فشرده​

اگر عصب گردن یا استخوان ترقوه خود را فشار داده اید، ممکن است در قفسه سینه یا پشت خود احساس درد کنید. فشار بیش از حد روی یک عصب می تواند آن را از عملکرد آن طوری که باید باز دارد.

 ممکن است احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید و پوست بسیار حساس شود. این معمولاً با تسکین درد بدون نسخه و تزریقات استروئیدی قابل درمان است. اگر کمکی نکرد، ممکن است برای کاهش فشار به جراحی نیاز باشد.

آمبولی ریه​

زمانی که یک لخته خون در جایی از بدن تشکیل می شود، سپس راه خود را به ریه ها باز می کند. از رسیدن خون کافی به ریه ها جلوگیری می کند. وقتی نفس عمیق می‌کشید، سرفه می‌کنید، غذا می‌خورید یا خم می‌شوید، ممکن است قفسه سینه‌تان درد بگیرد.

ممکن است متوجه شوید درد زمانی که فعال هستید بدتر می شود و با توقف بهتر نمی شود. اگر این اتفاق افتاد، فورا کمک پزشکی دریافت کنید. دارو می تواند از بزرگ شدن لخته جلوگیری کند و از تشکیل لخته بیشتر جلوگیری کند.

طحال مسدود شده

این عضو در پشت قفسه سینه سمت چپ زندگی می کند و به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کند. این مساله نادر است، اما جریان خون به طحال ممکن است به دلیل لخته شدن خون، عفونت یا بیماری مسدود شود. اگر این اتفاق بیفتد، بافت آنجا می‌تواند شروع به مردن کند. به این انفارکتوس طحال می گویند. برخی از افراد هیچ علامتی ندارند، اما برخی دیگر درد قفسه سینه، اغلب در سمت چپ خود دارند. می تواند با دارو بهتر شود، اما اگر درمان نشود، می تواند جدی شود.

آنژین

اگر بدن خون کافی را به قلب ارسال نکند، فشاری را در قفسه سینه خود احساس خواهید کرد. به آن آنژین گفته می شود.

 برخی از افراد در شانه ها، بازوها، گردن، فک و کمر نیز احساس درد می کنند. این می تواند با استرس، وعده های غذایی سنگین یا ورزش ایجاد شود. یا می تواند نشانه ای از مشکل قلبی دیگری باشد. اگر کلسترول یا فشار خون بالا باشد، دیابت داشته باشید یا ورزش نکنید یا غذای سالم مصرف نکنید، احتمال ابتلا به آن بیشتر است.

پلوریت​

اگر نفس عمیق، سرفه یا عطسه باعث درد قفسه سینه شود، ممکن است پوشش ریه ملتهب شود. این بیماری که پلوریت نامیده می شود، می تواند ناشی از ویروس، عفونت باکتریایی یا داروهای خاصی باشد که مصرف می کنید.

مایعات زیاد و ایبوپروفن بدون نسخه، مانند ادویل یا موترین، می تواند کمک کننده باشد. اما اگر تب دارید یا دردتان بیش از چند روز طول کشید، با پزشک مشورت کنید.

کوستوکندریت

این زمانی است که بافت قفسه سینه به دلیل آرتریت، آسیب یا عفونت ملتهب می شود. ممکن است درد یا فشار شدید و دردناکی را در پهلوهای خود احساس کنید.

 ممکن است بعد از تمرین یا حرکت زیاد بالاتنه بدتر شود. هیچ درمانی وجود ندارد و می تواند تا یک سال طول بکشد. استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن بدون نسخه می تواند کمک کند. کمپرس گرم یا پد گرم کننده در محل درد نیز تسکین می دهد.

حمله قلبی​

درد قفسه سینه شایع ترین علامت حمله قلبی است. اگر احساس می‌کنید فشار له‌کننده‌ای که بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، حالت تهوع، تنگی نفس شدید، یا درد فشردگی در قفسه سینه یا بازوی چپ خود دارید، با اورژانس تماس بگیرید.

زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند ممکن است علائم ظریف‌تری داشته باشند. همراه با درد قفسه سینه، ممکن است احساس خستگی، کمردرد یا فک و یا احساس سرگیجه داشته باشید. اینها همه نشانه هایی هستند که نشان می دهد فوراً به آمبولانس نیاز دارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان