چرا یکدفعه انرژی تان افت می کند؟

خط سلامت: افت انرژی و نداشتن انرژی یکی از مواردی است که اغلب مردان و پسران جوان بصورت ناگهانی با آن مواجه می شوند چرا برخی از مردان دچار افت انرژی می شوند؟

چرا یکدفعه انرژی تان افت می کند؟

افت انرژی در مردان و زنان اتفاق می افتد. همه مردها و پسرها هر چند وقت یکبار احساس می‌کنند انرژی‌شان می‌سوزد و دیگر توان و انرژی ندارند.

به گزارش خط سلامت شاید برای تماشای بازی تا دیر وقت بیدار بودید. یا در محل کار یک شبانه روزی کشیدید یا هر چند ساعت یک بار با صدای گریه  نوزاد از خواب بیدار می شوید. این طبیعی است که بعد از چنین چیزی خسته شوید.

اما اگر هر روز برای افزایش انرژی خود به قهوه یا نوشابه تکیه می‌کنید و همچنان احساس می‌کنید که توان و انرژی ندارید، وقت آن رسیده که عیب‌یابی کنید.

علائم خستگی چیست؟

خستگی مکرر چیزی فراتر از خستگی است. این یک احساس فرسودگی دائمی است که قدرت شما را می رباید و باعث ایجاد مه روانی می شود.

علائم زیر را احساس می کنید:

کند

مدام خسته

ضعیف

همه چیز سخت است

بد خلقی

چگونه می توانی قوی بمانید؟

بستگی به این دارد که چه چیزی باعث خستگی شما شده است. گاهی اوقات ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشید. اما با این تغییرات سبک زندگی شروع کنید و ببینید که آیا کمک می کنند یا خیر.

فن آوری را هنگام خواب دور کنید

 تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و سایر ابزارهایی که شما را به دنیا متصل می‌کنند، چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن را به هم می‌ریزند.

تقویت کننده ها می توانند منفجر کننده باشند

 کافئین موجود در قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا باعث تکان‌های کوتاه‌مدت شما می‌شود، اما ممکن است زمانی که وزوز از بین برود، دچار اختلال شوید. همچنین، بعد از ظهر و عصر به مصرف بدون کافئین روی بیاورید. به این ترتیب شب را به شمردن گوسفند نمی گذرانید.

غذاهای ناسالم

ممکن است برای چند دقیقه از خوردن فست فودها احساس شادی کنید، اما خوراکی‌های شیرین باعث می‌شوند که شما دچار سردرد شوید. تنقلات هوشمند مانند چوب شور غلات کامل یا چیپس تورتیلا، تعداد انگشت شماری آجیل بدون نمک، تکه های سیب یا کرفس با کره بادام زمینی، یا کراکر سبوس دار با پنیر کم چرب انتخاب کنید.

دمدمی مزاج شوید

ورزش، از جمله رابطه جنسی، با بیماری ها مبارزه می کند، خلق و خو را تقویت می کند، ذهن را تیز نگه می دارد. برخی از مردان به دلیل کاهش تستوسترون یا سایر مشکلات سلامتی در خلق و خو مشکل دارند.

ورزش

خون خود را پمپاژ کنید. بزرگسالان به حدود 150 دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته نیاز دارند - 30 دقیقه 5 روز در هفته است. می توانید هر بار فقط 10 دقیقه این کار را انجام دهید. چیزهای کوچک می توانند تفاوت زیادی در سطح انرژی ایجاد کنند.

علت افت انرژی

یکی از راه‌های برگرداندن انرژی این است که بفهمید چه چیزی آن را تخلیه می‌کند. در اینجا چند علت رایج وجود دارد.

عدم ورزش

بیشتر حرکت کنید و انرژی بیشتری دریافت می کنید. اگر اغلب اوقات آن را خیلی آسان بگیرید، به احتمال زیاد دچار مشکلات سلامتی طولانی مدتی می شوید که باعث خستگی می شود.

خواب خیلی کم

مردان زیر 65 سال هر شب به 7 تا 9 ساعت چشم بسته نیاز دارند.

افسردگی و استرس

 اگر ناراحت، غمگین یا نگران هستید، می تواند ذهن و روح شما را تخلیه کند.

آیا می تواند جدی تر باشد؟

اگر نمی توانید خستگی خود را به یکی از مقصران بالا گره بزنید، یا اگر بیش از 2 هفته طول کشید، با پزشک صحبت کنید. ممکن است پزشک شما برای یافتن علت نیاز به کاوش عمیق‌تر داشته باشد. یکی از این موارد می تواند مقصر باشد:

کم خونی

 این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که بدن گلبول های قرمز سالم کافی نداشته باشد. خستگی شایع ترین علامت است. همچنین ممکن است احساس تنگی نفس، سرگیجه و سردی دست یا پا داشته باشید.

برخی از مردان درد قفسه سینه و سردرد دارند. کم خونی همچنین می تواند ناشی از زخم یا خونریزی در روده بزرگ باشد. علائم شامل استفراغ و مدفوع تیره و قیر مانند یا لکه دار با خون قرمز روشن است. یک آزمایش خون ساده می تواند بگوید آیا این عارضه را دارید یا خیر.

تستوسترون پایین

 این هورمونی است که شما را مرد می کند. به شما در تولید اسپرم و موهای بدن کمک می کند. همچنین میل جنسی را تقویت می کند. بدن معمولاً در حدود 40 سالگی شروع به تولید کمتر آن می کند.

 برخی از افراد به این حالت "مانوپوز" می گویند. تستوسترون بسیار کم می تواند باعث اختلال نعوظ و از دست دادن علاقه به رابطه جنسی شود. همچنین ممکن است دچار نوسانات خلقی شوید.

هورمون تیروئید پایین

 این وضعیت کم کاری تیروئید نیز نامیده می شود و زمانی اتفاق می افتد که غده تیروئید آنطور که باید کار نمی کند. می تواند باعث افزایش وزن، یبوست، کاهش ضربان قلب و خشکی پوست شود. آزمایش خون نیز می تواند این مشکل سلامتی را بررسی کند.

عوارض دارویی

داروهایی که آلرژی، افسردگی، فشار خون، سرطان و سایر شرایط سلامتی را درمان می‌کنند، می‌توانند انرژی را از بین ببرند.

خستگی مزمن

 اگر به مدت 6 ماه یا بیشتر همیشه خسته هستید، می تواند دلیل آن باشد. معمولاً زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، اما مردان نیز ممکن است به آن مبتلا شوند. علائم دیگر شامل دردهای عضلانی، مشکلات حافظه، سردرد و درد غدد لنفاوی است.

بیماری عمده این بیماری‌ها و سایر بیماری‌ها یا درمان‌های آن‌ها را می‌توان با خستگی مرتبط دانست: سرطان، درد مزمن، دیابت و بیماری قلبی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان