فوت و فن میکروب زدایی برس های آرایشی + 7 نکته علمی جدید

خط سلامت: استفاده از روش‌های مناسب برای تمیز کردن برس‌های آرایشی می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آکنه ، تحریکات پوستی و عفونت کمک کند.

فوت و فن میکروب زدایی برس های آرایشی + 7 نکته علمی جدید

چگونه برس های آرایش را تمیز کنیم ؟ برس های آرایشی می توانند به راحتی به پناهگاهی برای باکتری ها و میکروب ها تبدیل شوند که ممکن است به پوست آسیب برساند، باقی مانده آرایش، چربی و کثیفی به عنوان محیط مناسبی برای رشد باکتری ها عمل می کند.

به گزارش خط سلامت به همین دلیل، باید سعی کنید برس های آرایشی خود را بعد از هر هفت تا ده روز بشویید.

راه مناسب برای تمیز کردن برس های آرایش چیست؟

استفاده از روش‌های مناسب برای تمیز کردن برس‌های آرایشی می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آکنه ، تحریکات پوستی و عفونت کمک کند.

در اینجا یک فرآیند گام به گام وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن موثر برس های آرایش خود از آن استفاده کنید:

شستشو

شستشو اولین مرحله برای تمیز کردن برس آرایشی است. برس های آرایش را بردارید و فقط نوک آن را با آب ولرم بشویید. مراقب باشید کل سر برس خیس نشود زیرا آب ولرم ممکن است چسب نگهدارنده دسته و سر برس را حل کند.

برس را شامپو بزنید

برای این مرحله می توانید از شامپوی شفاف کننده یا شامپوی ملایم استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از هر یک از این دو شامپو را در یک کاسه آب ولرم بریزید. از استفاده از صابون روی برس خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خشک شدن موها شود.

بچرخانید و ماساژ دهید

پس از مخلوط کردن شامپو و آب، نوک برس های خود را در مخلوط بچرخانید. همچنین می توانید نوک برس را در کف دست ماساژ دهید تا کف بیشتری ایجاد شود.

آبکشی کنید

 نوک برس های خود را برای بار دوم با آب بشویید.

روند را تکرار کنید

 سعی کنید شامپو را تکرار کنید و آبکشی کنید تا زمانی که متوجه شوید آب جاری از برس شفاف شده است. این نشان‌دهنده این است که برس‌های شما دیگر هیچ اثر آلودگی ندارند.

آب را فشار دهید

 پس از اطمینان از تمیز بودن برس های خود، آب اضافی را با استفاده از حوله های کاغذی تمیز و خشک از موها خارج کنید.

برس ها را خشک کنید

حالا که برس های شما در اثر فشار دادن کمی خشک شده اند، آنها را روی یک حوله خشک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید نوک برس ها از لبه آویزان است - نه عمودی. قرار دادن برس ها در حالت عمودی ممکن است باعث شود که آب از سرازیر و چسب شل شود.

برس های آرایش چقدر طول می کشد تا خشک شوند؟

به طور معمول، یک روز یا بیشتر. همچنین می توانید آن ها را در طول شب کنار بگذارید تا خشک شوند.

اگر متوجه شدید که برس های آرایشی شما بعد از تمیز کردن سفت می شوند، نگران نباشید. برای حل این مشکل، مقداری نرم کننده روی موهای خود بمالید و با آب بشویید. سپس، آنها را صاف بگذارید تا خشک شوند. این ممکن است به نرم شدن موها کمک کند.

برس های آرایش را با چه چیزی تمیز کنیم؟

چند محصول معمولی خانگی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن برس های آرایش خود از آنها استفاده کنید. برخی از آنها عبارتند از:

مایع ظرفشویی مایع

مایع ظرفشویی می تواند به طور موثر باقیمانده محصولات آرایشی را پاک کند. مقداری مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج بمالید و برس های خود را روی اسفنج صابونی پاک کنید. برس را با آب ولرم بشویید، آن را با حوله پاک کنید و سپس بگذارید تا خشک شود.

سرکه و لیمو

ترکیب سرکه و لیمو یک ضد عفونی کننده عالی می کند. در از بین بردن میکروب ها و ایجاد بوی مطبوع برس های شما پس از تمیز کردن بسیار موثر است.

برای تمیز کردن با این ترکیب، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب داغ بریزید. نوک برس خود را در مخلوط بشویید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس یک لیمو را باز کنید و برس را روی آن بکشید تا بوی سرکه از بین برود. سرکه سیب نیز ممکن است به عنوان یک گزینه عالی برای استفاده با لیمو باشد.

شامپو بچه

شامپو بچه در تمیز کردن برس های آرایشی بسیار عالی عمل می کند. روی موها نیز ملایم است. یک قطره شامپو بچه را در مقداری آب ولرم بریزید و با برس های آرایشی خود بچرخانید. موها را با انگشتان خود ماساژ دهید. سپس برس را با آب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

هر چند وقت یکبار باید برس های آرایش خود را تمیز کنید؟

اینکه چند بار باید برس های آرایش خود را تمیز کنید به نوع آرایشی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر از برس برای استفاده از محصولات مرطوب یا آرایش با اجزای مایع (مانند کانسیلر و فونداسیون) استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن را بیشتر تمیز کنید. سعی کنید این برس را حداقل یک بار در هفته بشویید. این ممکن است برای خلاص شدن از شر محصول کافی باشد. همچنین ممکن است برس کاری را کارآمد و مؤثر کند.

در مورد برس هایی که دور چشم استفاده می کنید، باید هر دو هفته یکبار آنها را تمیز کنید. این همچنین برای برس هایی که برای استفاده از محصولات آرایش خشک (مانند سایه چشم و خط چشم) استفاده می کنید، صدق می کند. دلیل این امر این است که چشمان شما بیشتر از پوست شما در معرض عفونت هستند.

برس هایی که برای استفاده از محصولات خشک مانند پودر روی پوست خود استفاده می کنید فقط به یک بار شستشو در ماه نیاز دارند.

به یاد داشته باشید به چیزهای دیگری مانند اسفنج که ممکن است با محصولات مایع استفاده کنید نیز توجه کنید. مانند هر اسفنج دیگری، آنها رطوبت و آرایش را جذب می کنند. اگر اسفنج را تمیز نگه ندارید، ممکن است باعث رشد مخمر و باکتری روی پوست شود.

 اکثر تولید کنندگان لوازم آرایش آنها را با مواد نگهدارنده می سازند که از این اتفاق جلوگیری می کند. با این حال، اگر آرایش برای چند ماه جمع شود، در صورت ایجاد بریدگی روی پوست، ممکن است دچار عفونت شوید.

نتیجه

استفاده از یک برس آرایشی کثیف ممکن است باعث عفونت های پوستی ، واکنش های آلرژیک و آکنه شود، مواردی که با یک شستشوی ساده هر از چند گاهی قابل پیشگیری هستند. از به اشتراک گذاشتن برس های آرایشی با افراد دیگر خودداری کنید و آن هایی را که اغلب استفاده می کنید بشویید.

اگر متوجه شدید برس های شما فرسوده شده اند یا شکل خود را از دست داده اند، آنها را دور بیندازید و برس های جدید تهیه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان