این ۷ میوه موجب رفع مشکلات گوارش و هضم غذا می شوند

خط سلامت: هضم و جذب غذا و وسیستم گوارش از اهمیت زیادی در سلامت غذا برخوردار است خیلی از افراد به دلیل مشکلات گوارشی نمی توانند به خوبی غذا را هضم کنند.

این ۷ میوه موجب رفع مشکلات گوارش و هضم غذا می شوند

هضم و جذب غذا یکی از اولویت ها در نظام سلامت است. چگونه می توان هضم غذا را بهبود بخشید؟

به گزارش خط سلامت هضم و جذب غذا را برخی از میوه ها بهبود پیدا می کند.

هضم غذا با موز

موز سالم و خوشمزه حاوی آب و فیبر است که می تواند به نظم و هضم غذا کمک کند. همچنین حاوی پتاسیم است که برای هضم غذا مفید است. غذاهای سرشار از فیبر مانند موز به شما کمک می کند از نفخ، گرفتگی معده و گاز جلوگیری کنید. همچنین باعث رشد باکتری های سالم و تحریک رشد آنها می شود.

پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به تجزیه پروتئین پروتئین کمک می کند و هضم را تقویت می کند. همچنین سرشار از فیبر و آب است که هر دو به بهبود هضم و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

توت ها

انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و شاه توت حاوی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامت روده و هضم را تقویت می کنند. می توانید یک مشت توت به بلغور جو دوسر و ماست اضافه کنید تا روز خود را با یک یادداشت سالم شروع کنید.

کیوی

آیا می دانستید کیوی هضم غذا را تقویت می کند؟ حاوی اکتینیدین است که آنزیمی است که از نظم گوارشی پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا از شر مشکلات گوارشی خلاص شوید. همچنین علائمی مانند یبوست، علائم دستگاه گوارش فوقانی (GI) مانند سوء هاضمه، ناراحتی شکمی و رفلاکس اسید را بهبود می بخشد.

سیب

یک سیب در روز از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند! سیب سرشار از فیبر است که آن را به یک میوه عالی برای هضم غذا تبدیل می کند. شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و باعث رشد باکتری‌های باکتریایی روده می‌شود. می توانید آن را به صورت ورقه ای، مکعبی و به عنوان یک میان وعده ترد میل کنید.

آووکادو

آووکادو یک غذای فوق العاده، سرشار از فیبر و مواد مغذی مانند پتاسیم است که به هضم غذا کمک می کند. همچنین یک غذای کم فروکتوز است، به این معنی که می تواند به شما در جلوگیری از گاز و نفخ کمک کند . در حالی که آنها برای سیستم گوارش شما مفید هستند، مطمئن شوید که آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

انبه

انبه حاوی فیبر غذایی و ترکیبات آمیلاز است که می تواند به شما در جلوگیری از یبوست و تثبیت سیستم گوارشی شما کمک کند. همچنین می تواند مکمل خوبی برای رژیم غذایی شما باشد زیرا می تواند به جلوگیری از گاز، نفخ و ناراحتی شکمی کمک کند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان