مهمترین نکات برای نجات دادن در برق گرفتگی

خط سلامت: تماس با وسایل خانگی گاهی موجب برق گرفتگی ، سوختن و ایجاد شوک در کودک شده و باعث می شود که قلب یا تنفس او نیز متوقف شود .

مهمترین نکات برای نجات دادن در برق گرفتگی

برق گرفتگی می تواند موجب سوختگی شود نه فقط در نقطه ای که با برق تماس داشته بلکه می تواند در تمام نقاطی که برق جریان داشته ایجاد سوختگی کند همچنین جایی که این نقاط سوخته به نظر کوچک می آیند این نقاط کوچک عمیق هستند ولی خطر ایجاد عفونت از این نقاط زیاد است .

به گزارش خط سلامت اگر کودک شما هنوز به جریان برق متصل است ، بلافاصله او را با یک چوب از منبع برق دور کنید قبل از اینکه به کودکتان دست بزنید و از این طریق برق به بدن شما منتقل شود .

برق گرفتگی و چگونگی قطع اتصال برق

اگر این امکان برایتان وجود ندارد تا منبع برق را قطع کنید شما باید تماس با برق را بلافاصله قطع کنید برای این منظور از وسایلی باید استفاده کنید که برق از آنها عبور نکند برای مثال می توانید از یک لوله پلاستیکی استفاده کنید و کودک را به این وسیله از منبع برق دور کنید. توجه داشته باشید جایی که می ایستید نیز باید فضایی داشته باشد که منتقل کننده برق نباشد . می توانید روی یک تکه چوب یا پلاستیک بایستید.

با نقاط سوخته چه کنیم؟

در بخش هایی مثل بند انگشت که پوست چروکیده است را به دقت بررسی کنید.

محل سوخته شده را برای 10 دقیقه زیر آب سرد بگیرید و سپس روی آن را با یک کیسه باند بپوشانید و سپس کودکی را که برق گرفته به دکتر ببرید .

در طول مسیر تا رسیدن به بیمارستان به کودک شوک دهید .

بیهوشی پس از برق گرفتگی

اگر پس از قطع کردن اتصال برق متوجه شوید کودکی که دچار برق گرفتگی شده بیهوش شده است بلافاصله به پشت خوابانده و به او تنفس مصنوعی بدهید و در این زمان بلافاصله اورژانس را خبر کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان