طرز تهیه شامپوی نمک دریا برای سم زدایی موها + 2 ماسک طبیعی

خط سلامت: درخشندگی مو با محصولات مختلف به دست می آید در اینجا محصولات طبیعی که موجب درخشندگی موهای تان می شود را بخوانید.

طرز تهیه شامپوی نمک دریا برای سم زدایی موها + 2 ماسک طبیعی

درخشندگی مو یکی از خواسته‌های اکثر افراد است، اما مشکل اینجاست که نمی‌دانند از چه طریقی می‌توانند به این زیبایی دست پیدا کنند به همین دلیل به سراغ انواع و اقسام شامپوها می‌روند در حالی که 99 درصد آن‌ها از مشتقات سیلیکون تشکیل شده است که اگرچه با ایجاد پوششی روی موها، درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد اما موجب به‌وجود آمدن تومور در ناحیه ریه‌ها و قفسه سینه خواهد شد.

به گزارش خط سلامت ضمن این‌که وجود برخی ترکیبات سمی و شیمیایی از قبیل سدیم اوریل، سولفات تتراسدیم و پرو در شامپوها، سلامت بدن را تهدید می‌کند بر همین اساس نکته حائز اهمیت در سلامت زنان استفاده از شامپوهای طبیعی است. البته پیش از هر اقدامی، باید با پزشک متخصص مشورت شود.

شامپویی از نمک دریا

یکی از انواع شامپوهای طبیعی که باعث سم‌زدایی از موها می‌شود، شامپو ترکیبی نمک دریاست. برای تهیه این شامپوی طبیعی باید یک فنجان نمک دریا را با یک فنجان سرکه سیب و دو فنجان جوش شیرین مخلوط کرده و موها را برای مدتی در آن قرار داد.

رفع آلاینده‌های محیطی

ماساژدادن موها با ترکیب نصف فنجان جوش شیرین در سه فنجان آب روش مناسبی برای پاک کردن آلاینده های محیطی از روی موها است. برای بهره گرفتن از این روش ابتدا باید محلول را روی موها ریخته و به این ترتیب فرق سر را کاملاً ماساژ داد.

ماسک طبیعی

یک ماسک طبیعی برای سم‌زدایی و تقویت‌ موها ماسک تخم‌مرغ است. برای تهیه این ماسک بایستی یک عدد تخم‌مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، بادام یا آفتابگردان، یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه و یک قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کرد، پس موهای خیس شده را به طور کامل با این ترکیب ماساژ داده و پس از یک یا دو دقیقه مورد آبکشی قرار داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان