سوء استفاده عاطفی در کودکی موجب کابوس‌ دیدن در بزرگسالی می شود

خط سلامت: آیا تا به حال از کابوس‌های مکرر و آزاردهنده رنج برده‌اید؟ شاید این کابوس‌ها ریشه در تجربیات تلخ کودکی داشته باشند.

سوء استفاده عاطفی در کودکی موجب کابوس‌ دیدن در بزرگسالی می شود

مطالعات نشان می‌دهند سوء استفاده عاطفی در دوران کودکی می‌تواند تأثیرات مخربی بر سلامت روان افراد در بزرگسالی داشته باشد و یکی از این تأثیرات، بروز کابوس‌های مکرر است.

به گزارش خط سلامت افرادی که در کودکی مورد سوء استفاده عاطفی قرار گرفته‌اند، بیشتر از دیگران درگیر کابوس‌هایی می‌شوند که خاطرات دردناک گذشته را برای شان تداعی می‌کند. این کابوس‌ها نه تنها کیفیت خواب را کاهش می‌دهند، بلکه می‌توانند به اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانی منجر شوند. در این مقاله، به بررسی ارتباط بین سوء استفاده عاطفی در کودکی و کابوس‌های بزرگسالی پرداخته و به دنبال یافتن راهکارهایی برای مقابله با این مشکل خواهیم بود.

سوء استفاده عاطفی در کودکی و کابوس‌های بزرگسالی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد سوء استفاده عاطفی و بی‌توجهی در دوران کودکی می‌تواند منجر به کابوس‌های مکرر در بزرگسالی شود.

این تحقیق که در مجله‌ی Dreaming منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که در کودکی مورد سوء استفاده عاطفی یا بی‌توجهی قرار گرفته‌اند، بیشتر احتمال دارد در بزرگسالی کابوس‌های آزاردهنده‌ای را تجربه کنند. این کابوس‌ها نه تنها فرد را از خواب بیدار می‌کنند، بلکه حتی رویاهای ناراحت‌کننده‌ای که فرد را بیدار نمی‌کنند نیز در این افراد شایع‌تر است.

چرا سوء استفاده عاطفی در کودکی، کابوس‌های بزرگسالی را در پی دارد؟

محققان معتقدند نشخوار فکری یا تمرکز مداوم بر افکار منفی، نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند. افرادی که در کودکی آسیب دیده‌اند، بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی نیز به نشخوار فکری بپردازند و این امر می‌تواند منجر به کابوس‌های مکرر شود.

این مطالعه نشان می‌دهد سوء استفاده عاطفی، حتی اگر به صورت فیزیکی نباشد، می‌تواند عواقب جدی و طولانی‌مدتی بر سلامت روان داشته باشد. همچنین این مطالعه تأکید می‌کند داشتن یک شبکه حمایتی قوی می‌تواند به افراد کمک کند تا بهتر با مشکلات خود کنار بیایند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان