محله های پوشیده از درخت موجب کاهش خطر بیش فعالی می شود

خط سلامتک مطالعات اخیر نشان می‌دهند ارتباط تنگاتنگی بین محیط زندگی کودکان و سلامت روان آن‌ها وجود دارد

محله های پوشیده از درخت موجب کاهش خطر بیش فعالی می شود

یکی از یافته‌های شگفت‌انگیز پژوهشی که اخیرا انجام شده است، تاثیر مثبت فضای سبز بر کاهش علائم اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی (ADHD) در کودکان است.

به گزارش خط سلامت به نظر می‌رسد بودن در طبیعت و تماس با گیاهان، می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود تمرکز، کاهش پرخاشگری و افزایش آرامش در کودکان مبتلا به ADHD کمک کند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر این موضوع پرداخته و دلایل علمی پشت این ارتباط را بررسی خواهیم کرد.

ارتباط فضای سبز با کاهش علائم ADHD در کودکان

این مطالعه نشان می‌دهد وجود فضای سبز، به ویژه درختان، می‌تواند به طور غیرمستقیم احتمال تشخیص اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی (ADHD) در کودکان را کاهش دهد. محققان دریافتند که کودکانی که در محیط‌هایی با پوشش گیاهی بیشتر زندگی می‌کنند، فعالیت بدنی بیشتری دارند و این فعالیت بدنی به نوبه خود با کاهش علائم ADHD مرتبط است.

بودن در  فضای سبز چگونه باعث کاهش علایم ADHD می شود؟

این مطالعه نشان می‌دهد وجود درختان در اطراف خانه کودکان، باعث افزایش فعالیت بدنی آن‌ها می‌شود و فعالیت بدنی بیشتر با کاهش علائم ADHD در کودکان ارتباط دارد.

محققان معتقدند فضای سبز با ایجاد محیطی جذاب برای بازی و فعالیت، کودکان را تشویق به تحرک بیشتر می‌کند و این امر به بهبود عملکرد مغز و کاهش علائم ADHD کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

این مطالعه نشان می‌دهد وجود فضای سبز، به ویژه درختان، می‌تواند در کاهش علائم ADHD در کودکان نقش مهمی ایفا کند. با این حال، برای تأیید کامل این یافته‌ها و درک بهتر مکانیسم‌های زیربنایی، به مطالعات بیشتری نیاز است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان