عجیب ترین روش درمان ام اس

خط سلامت: بوتاکس که روشی متداول برای کاهش چین و چروک صورت است، برای درمان بسیاری از علائم مرتبط با مولتیپل اسکلروزیس(MS) استفاده می شود.

عجیب ترین روش درمان ام اس

بوتاکس نوع خاصی از سم بوتولینوم تصفیه شده است.

بوتاکس که سال هاست به عنوان روشی برای پیشگیری از چین و چروک استفاده می شود، در حقیقت سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است

به گزارش خط سلامت استفاده پزشکی از سم بوتولینوم در سال 1980 آغاز شد، زمانی که تضعیف هدفمند عضلات چشم به عنوان یک درمانی برای استرابیسم ( بیماری چشمی) شناسایی شد. 

بوتاکس و درمان اسپاسم عضلانی

بیمارانی که از اسپاسم عضلات بازو یا پا رنج می برند، کاندیدهای خوبی برای تزریق بوتاکس جهت تسکین درد و بهبود حرکت هستند.

بوتاکس به ویژه در شرایطی مفید است که بیماران به دلیل عوارض جانبی، نمی توانند داروهای ضد اسپاسم خوراکی مصرف کنند. مهم است بدانید بوتاکس برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود و نمی تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشد.

بوتاکس و کاهش علایم مولتیپل اسکلروزیس(MS)

بوتاکس همچنین برای درمان علایم مثانه بیش فعال که یکی از عوارض مولتیپل اسکلروزیس(MS) استفاده می شود. برخی از بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) دچار مشکلاتی در تارهای صوتی خود می شوند که به آن دیسفونی می گویند. برای درمان این بیماری از مقادیر بسیار کمی بوتاکس تزریق شده به تارهای صوتی استفاده می شود.

هنگامی که برای مقاصد درمانی از بوتاکس استفاده می شود، سم در مقادیر کم  تزریق می شود که منجر به ضعف در عضلاتی می شود که بوتاکس به آن ها تزریق شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان