آیا مایکروویو و گوشی های هوشمند باعث سرطان می شوند؟ / آخرین یافته های علمی را بخوانید

خط سلامت: مایکروویو و گوشی هوشمند از جمله پرکاربرد ترین ابزراهای مورد استفاده انسان هستند. برخی افراد اعتقاد دارند استفاده از این وسایل احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. اما آیا واقعا این تفکر درست است؟

آیا مایکروویو و گوشی های هوشمند باعث سرطان می شوند؟ / آخرین یافته های علمی را بخوانید

مایکروویو و گوشی هوشمند از جمله پرکاربرد ترین ابزراهای مورد استفاده انسان هستند. برخی افراد اعتقاد دارند استفاده از این وسایل احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. اما آیا واقعا این تفکر درست است؟

به گزارش خط سلامت مایکروویو و گوشی هوشمند هر دو انرژی ساطع می کنند که به عنوان تشعشع نیز شناخته می شود.بسیاری از افراد عقیده دارند استفاده از مایکروویو و گوشی منجر به ابتلا به سرطان می شود. در این مطلب به بررسی این تفکر رایج می پردازیم.

مایکروویو و تلفن همراه چه ویژگی مشترک دارند؟

مایکروویو و گوشی هوشمند هر دو انرژی ساطع می کنند که به عنوان تشعشع نیز شناخته می شود.بسیاری از افراد عقیده دارند استفاده از مایکروویو و گوشی منجر به ابتلا به سرطان می شود. در این مطلب به بررسی این تفکر رایج می پردازیم.

آیا مایکروویو و گوشی باعث سرطان می شوند؟

برخی از ابزارهای ساخت دست بشر ( مانند دستگاه های اشعه ایکس) که انرژی ساطع می کنند به DNA سلول آسیب رسانده و خطر سرطان را افزایش می دهند. به طور مشابه، اشعه ماوراء بنفش که از خورشید تابش می کند باعث سرطان پوست می شود. اما همه چیزهایی که انرژی ساطع می کنند به DNA آسیب نمی رسانند. به عنوان مثال، بدن انسان نیز انرژی را برای ایجاد گرما ساطع می کند.

اشعه ها پرانرژی یا کم انرژی هستند. تشعشعات پرانرژی مانند اشعه ایکس و پرتوهای گاما به DNA سلول آسیب می رسانند. با این حال، تشعشعات کم انرژی، از جمله آن هایی که از تلفن های هوشمند و مایکروویو ساطع می شوند، به اندازه کافی قدرتمند نیست که به DNA آسیب برسانند.

با این حال، تحقیقات در مورد اینکه آیا تلفن های همراه یا دکل های تلفن همراه باعث ایجاد تومور یا سایر اشکال سرطان می شوند، ادامه دارد. انجمن سرطان آمریکا می گوید شواهد بسیار کمی در مورد آسیب ناشی از دکل های تلفن همراه وجود دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان