10 ماده غذایی برای داشتن پوستی زیبا / از جوانسازی تا کاهش جوش و لک

خط سلامت: یک رژیم غذایی سالم به زیستی را افزایش می دهد و می تواند از بیماری جلوگیری کند. این موضوع در مورد سلامت پوست نیز صدق می کند. زیرا اگر علاوه بر مراقبت و سبک زندگی سالم از مواد غذایی مناسب استفاده کنید، می توانید از طریق ویتامین هایی که در آنها وجود دارد، تاثیر مثبتی روی پوست و ناخن های خود داشته باشید.

10 ماده غذایی برای داشتن پوستی زیبا / از جوانسازی تا کاهش جوش و لک

پوست آینه چیزی است که در درون ما وجود دارد اگر سالم غذا بخوریم، در ظاهر پوست ما منعکس می شود. اگر غذاهایی بخوریم که نسبت به آنها عدم تحمل داریم یا تعادل اسید و باز بدن ما را به هم می زند، مانند الکل، این موضوع در پوست منعکس می شود.

به گزارش خط سلامت کدام غذاها می توانند پوست زیبا و شفاف و پوست درخشان را از درون تقویت کنند:

 مایعات کافی برای پوست شفاف

آیا امروز به اندازه کافی آب نوشیده اید؟ اگر می خواهید کار خوبی برای پوست خود انجام دهید، باید مطمئن شوید مایعات کافی می نوشید. به گفته انجمن تغذیه آلمان (DGE) برای اینکه متابولیسم به طور مطلوب عمل کند، بزرگسالان سالم باید حداقل 1.5 تا 2 لیتر آب یا چای شیرین نشده هر روز بنوشند.

سبزیجات

سبزیجات تازه ویتامین ها، عناصر کمیاب و رطوبت را تامین می کنند. به عنوان مثال، اسفناج علاوه بر ویتامین C حاوی ویتامین A (رتینول) نیز می باشد. متابولیسم و غشای سلولی را تقویت و پوست را نرم و صاف می کند.

هویج همچنین یک ابر غذای واقعی است زیرا سرشار از بتاکاروتن است که پس از مصرف در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. بتاکاروتن محافظت بدن را در برابر تحریکات پوستی ناشی از نور تقویت می کند و رادیکال های آزاد تشکیل شده توسط اشعه ماوراء بنفش را مهار می کند.

میوه 

میوه ها می توانند به درخشندگی پوست و تضمین ناخن های زیبا کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که از پوست حمایت می کند. چین و چروک زمانی ایجاد می شود که ساختار کلاژن ناپایدار باشد. مصرف زیاد ویتامین C از طریق غذا می تواند با ایجاد چین و چروک و خشکی پوست مرتبط با افزایش سن مقابله کند.

آووکادو: اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های A، B7، C و E

انواع توت ها: منگنز و ویتامین های A، C و E

کیوی: ویتامین C

نارگیل: ویتامین B5

مرکبات: ویتامین های A، B1، B2، B3، B5، B6، B7، C و E

ادویه

ادویه ها همچنین می توانند رنگ چهره را بهبود بخشند. به عنوان مثال زردچوبه سرشار از فیبر سالم، حاوی کلسیم، منگنز، آهن و ویتامین B6 است. اگر هر روز نصف قاشق چایخوری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، اثر ضد باکتریایی دارد و می تواند به رفع جوش کمک کند.

دارچین همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که در صورت مصرف از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه روند پیری را کند می کند.

 ضد التهاب: حبوبات

حبوبات مانند عدس، لوبیا و نخود سرشار از عناصر کمیاب مانند روی و بیوتین هستند. اینها پوست را از داخل تغذیه می کنند و از التهاب در بدن جلوگیری می کنند.

حبوبات همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. عدس در هر 100 گرم حدود 24 گرم پروتئین دارد. بلوک های سازنده پروتئین مسئول ساخت و نگهداری پوست و مو هستند. اگر کمبود پروتئین وجود داشته باشد، بافت همبند ضعیف می شود زیرا کمبود کلاژن و الاستین وجود دارد.

 آجیل و دانه ها به عنوان کمک کننده ضد باکتری

آجیل و دانه ها همچنین می توانند به زیبایی پوست کمک کنند زیرا حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی، ویتامین ها و عناصر کمیاب مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی، آهن و ویتامین E هستند. علاوه بر این، اسیدهای چرب غیراشباع چند آجیل و روغن های گیاهی، سیستم ایمنی را تقویت کرده و اثر ضد التهابی در بدن دارند.

گردو به ویژه تأثیر مثبتی بر پوست دارد زیرا روی موجود در آن اثر ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب سالم می توانند از فرآیندهای التهابی در بدن و روی پوست جلوگیری کنند.

 بلغور جودوسر در صبح برای رفع جوش های سر سیاه 

برای انجام کاری خوب برای پوست خود در صبح، می توانید روز خود را با یک کاسه بلغور جو دوسر شروع کنید. زیرا بلغور جو دوسر حاوی مقدار زیادی روی است که در برابر پوست ناخالص و التهاب موثر است.

جو دوسر همچنین سرشار از بیوتین است که نه تنها زیبایی پوست را تضمین می کند، بلکه مو و ناخن های سالم را نیز تضمین می کند. بیوتین به ویژه برای موهای شکننده و ریزش مو با تقویت مو از درون مفید است.

 شکلات تلخ برای داشتن چهره ای زیبا

یک مطالعه نشان داد مصرف منظم شکلات تلخ می تواند تاثیر مثبتی روی پوست داشته باشد. شکلات تلخ همچنین دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند.

عامل ضد پیری: ماهی

ماهی می تواند به عنوان یک عامل ضد پیری عمل کند. مصرف منظم ماهی می تواند پیری پوست را به تاخیر بیندازد و با التهاب مبارزه کند. ماهی همچنین حاوی کوآنزیم Q10، آهن، مس، پروتئین، سلنیوم، ویتامین های B7، D و E و روی است.

کاهش لک های پوستی و تخم مرغ 

تخم مرغ حاوی روی، پروتئین سلنیوم و سایر ویتامین ها مانند ویتامین A، B5 و E است. این امر با کاهش ناخالصی های پوست از پوست حمایت می کند. ویتامین A موجود در آن به ویژه در برابر سفت شدن پوست کمک می کند. همچنین به پوست کمک می کند تا دیواره های سلولی را تثبیت کند و باعث تجدید سلول های بدن شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان