این بیماری از کرونا خطرناک تر و واگیردارتر است

خط سلامت: عفونت سرخک بسیار بیشتر از آن چیزی است که بیشتر تصور می کنند. این ویروس می تواند باعث "فراموشی ایمنی" شود و بیماران را در برابر سایر عفونت ها آسیب پذیرتر کند.

این بیماری از کرونا خطرناک تر و واگیردارتر است

سرخک به قدری مسری است که حتی یک مورد آن شیوع محسوب می شود. هر بیمار سرخک به طور متوسط ​​12 تا 18 نفر را مبتلا می کند که از واکسن یا عفونت طبیعی ایمنی ندارند. 

به گزارش خط سلامت دکتر پل آفیت، مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: در مقایسه، هر بیمار کووید-19 حدود دو نفر دیگر را آلوده می کند.

دکتر جیمز چری، پروفسور اطفال و یک بیماری عفونی، گفت: تجدید حیات گسترده سرخک در سراسر جهان - که به کاهش واکسیناسیون مرتبط با بیماری همه گیر و افزایش میزان تردید در واکسن در بین والدین نسبت داده می شود - خطر عوارض جدی تر و مرگ و میر را افزایش می دهد. 

سرخک مسری تر از کووید است

آفیت گفت: سرخک بسیار بسیار مسری تر از کووید یا آنفولانزا است.

اگرچه دو دوز واکسن سرخک از 97 درصد کودکان محافظت می کند، اما ویروس معلق در هوا به قدری سریع گسترش می یابد که 95 درصد از کودکان یک جامعه برای جلوگیری از شیوع باید واکسینه شوند. 

اثرات طولانی مدت سرخک

به ازای هر 10000 کودک مبتلا به سرخک، 2000 کودک در بیمارستان بستری خواهند شد. 1000 نفر دچار عفونت گوش با احتمال کم شنوایی دائمی خواهند شد. 500 نفر دچار ذات الریه می شوند. هوتز که همچنین رئیس دانشکده ملی پزشکی گرمسیری در کالج پزشکی بیلور است، گفت و 10 تا 30 نفر خواهند مرد.

 

پاتریشیا استینچفیلد، رئیس بنیاد ملی بیماری های عفونی، گفت: سرخک اغلب بیماران را در برابر عفونت های باکتریایی ثانویه آسیب پذیر می کند مانند ذات الریه، یکی از شایع ترین علل مرگ در بیماران سرخک.

سرخک همچنین باعث "فراموشی ایمنی" می شود که در آن سیستم ایمنی توانایی خود را برای مبارزه با عفونت هایی که یک بیمار قبلاً نسبت به آن مصون بود از دست می دهد.

 این ویروس 11 تا 73 درصد از آنتی بادی‌های فرد را از بین می‌برد هم آنهایی که از طریق عفونت و هم از طریق واکسیناسیون به دست می‌آیند  که می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به ویروس‌هایی مانند آنفولانزا و باکتری‌هایی شود که باعث ذات‌الریه و عفونت‌های پوستی می‌شوند.

علائم اولیه سرخک

استینچفیلد گفت علاوه بر لکه های قرمز شناخته شده روی پوست، سرخک معمولاً باعث ایجاد لکه های سفید در دهان می شود که می تواند خوردن یا نوشیدن را برای کودکان دردناک کند. بسیاری از کودکان مبتلا به سرخک در طول بیماری خود دچار کم آبی و سوء تغذیه می شوند.

او گفت حدود 20 درصد از بیماران سرخک در بیمارستان بستری می شوند ، اغلب به دلیل نیاز به مایعات داخل وریدی.

در روزهای قبل از ایجاد بثورات سرخک قرمز در کودکان، علائم عبارتند از:

سرفه

بی حالی

آبریزش بینی

چشم صورتی

تب  

خیلی ها آنقدر به نور حساس می شوند که نورهای معمولی اتاق به چشمان شان آسیب می رساند.

استینچفیلد گفت: افراد مبتلا به سرخک می توانند ویروس را به مدت 9 روز گسترش دهند از چهار روز قبل از ایجاد لکه تا چهار روز پس از آن.

از آنجا که ویروس از طریق ذرات معلق در هوا پخش می شود، می تواند افراد را تا دو ساعت پس از خروج فرد بیمار از اتاق آلوده کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان