دانشمندان یک خاصیت معجزه گر دیگر را در ماست کشف کردند

خط سلامت: خوردن ماست خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد تولیدکنندگان مواد غذایی با خیال راحت در مورد این فایده ماست تبلیغ کنند.

دانشمندان یک خاصیت معجزه گر دیگر را در ماست کشف کردند
 شواهد نشان می دهد خوردن 3 فنجان (سه وعده) ماست در هفته موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

به گزارش خط سلامت شواهد علمی از اثرات سلامتی ماست به عنوان یک غذا و نه مرتبط با هر ماده مغذی یا ترکیبی حمایت می کند و بنابراین مستقل از محتوای چربی یا قند است. 

ماست کم چرب و دیابت

البته سطوح قند و چربی در ماست بسیار متفاوت است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید اگرچه برخی از ماست‌های کم‌ چرب یا بدون شیرینی کالری کمی دارند و منبع سالمی از پروتئین، ویتامین D و کلسیم هستند، اما ماست‌های طعم‌دار اغلب حاوی قندهای بالایی هستند و باید محدود شوند. تحقیقات مدت هاست ارتباط بین مصرف زیاد قندهای افزوده شده و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داده است. 

برخی از شواهدی که از مزایای سلامتی ماست حمایت می‌کنند مربوط به مطالعه ای در سال 2022 هستند که نشان می‌دهد خوردن محصولات لبنی تخمیر شده، به‌ویژه ماست، در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 محافظت می کند.

ماست همچنین بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است، در کنار سایر مواد اصلی مانند محصولات تازه، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد رعایت رژیم غذایی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. 

دکتر داریوش مظفریان، مدیر مؤسسه غذا به عنوان دارو در دانشگاه تافتز، تأکید کرد نمی توان مواد غذایی را به عنوان پیشگیری یا درمان یک بیماری به طور مستقیم به بازار عرضه کرد زیرا در این صورت یک دارو محسوب می شود.

 فکر می‌کنم که این یک مشکل مهم هم برای صنایع غذایی و هم برای FDA است، زیرا اکنون که می‌آموزیم غذا در واقع دارو است و غذا می‌تواند در برخی موارد بیماری را درمان کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان