چگونه در مورد چاقی با کودکان صحبت کنیم؟

خط سلامت: حرف زدن چاق، اصطلاحی است که توسط محققان فعال در زمینه تصویر بدن؛ برای اشاره به توصیفات تحقیرآمیز فرد از وزن بدن خود ایجاد شده است.

چگونه در مورد چاقی با کودکان صحبت کنیم؟

صحبت کردن در رابطه با میزان چربی بدن ، در حقیقت راهی برای عادی سازی اشکال مختلف ظاهر بدن است، بدون آنکه فرد احساس شرم و حقارت کند.

به گزارش خط سلامت یکی از علت های اصلی که افراد، خصوصا زنان، از ظاهر بدن خود ناراضی هستند و خود را به خاطر چاقی یا اضافه وزن سرزنش می کنند؛ جو رقابتی حاکم است.

حرف زدن چاق و کاهش سلامت روان

تحقیقات گذشته نشان می دهد توصیفات تحقیرآمیز فرد از بدن خود با عزت نفس پایین، نارضایتی از ظاهر بدن و نگرانی در مورد لاغری در ارتباط است. به عبارت دیگر، حرف زدن چاق، منجربه نشخوار فکری درباره قسمت‌هایی از بدن می شود که فرد در رابطه با آن ها اشتغال خاطر دارد.

چگونه در مورد چاقی صحبت کنیم؟

چربی اصطلاحی است که هم در کتاب ها و هم به طور فزاینده ای در مقالات مربوط به تصویر بدن و وزن استفاده می شود؛ اما تحقیقات نشان می دهد، چاقی و اضافه وزن اصطلاحاتی هستند که اغلب در جامعه پزشکی استفاده می شود، این اصطلاحات اغلب تحقیر آمیز تلقی می شوند؛ چراکه اندازه بدن یک فرد را جزء اصلی هویت او تلقی می کنند نه مساله ای قابل حل.

بهتر است بجای استفاده از واژه چاقی یا اضافه وزن، زمانی که قصد دارید با کودک خود در رابطه با وزن ایده ال یا سلامت جسمی صحبت کنید؛ در رابطه با اندازه توده چربی و تاثیر آن بر حجم بدن صحبت کنید. صحبت کردن در رابطه با میزان چربی بدن، در حقیقت راهی برای عادی سازی اشکال مختلف ظاهر بدن است، بدون آنکه فرد احساس شرم و حقارت کند.

جلوگیری از اختلال خوردن در کودکان

در صورتی که والدین به شیوه ای در رابطه با وزن یا ظاهر بدن کودک خود صحبت کنند که منجر به افزایش احساس شرم شود، آسیب های جدی سلامت روان کودک را تهدید خواهد کرد.

هدف والدین از صحبت کردن در رابطه با وزن کودک، محافظت از آن ها در برابر آسیب های ناشی از رژیم‌های غذایی دوران کودکی است که پیش‌بینی‌کننده ابتلا به اختلال خوردن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان