این 10 غذا پروتئین بیشتری از تخم مرغ دارند

خط سلامت: وقتی به پروتئین فکر می کنیم، تخم مرغ به ذهن می رسد. اما چرا وقتی دنیایی از غذاهای پر پروتئین دارید که منتظر کشف هستند، فقط به تخم مرغ بسنده کنید؟

این 10 غذا پروتئین بیشتری از تخم مرغ دارند

غذای پر پروتئین راز زندگی سالم هستند. پروتئین ها بلوک های سازنده زندگی هستند که برای رشد، ترمیم و نگهداری بافت های بدن ضروری هستند. 

در حالی که تخم مرغ منبع شناخته شده ای از پروتئین است، بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارند که نه تنها با پروتئین موجود در تخم مرغ مطابقت دارند، بلکه از آن نیز فراتر می روند. 

10 غذای غنی از پروتئین 

در اینجا لیستی از بهترین غذاهای پر پروتئین و فواید آنها آورده شده است: 

بلغور جو دوسر

در حالی که بلغور جو دوسر معمولاً با کربوهیدرات ها همراه است، مقدار مناسبی از پروتئین را نیز فراهم می کند. یک فنجان جودوسر حدود 6 گرم پروتئین دارد. محتوای فیبر موجود در بلغور جو دوسر آن را به انتخابی عالی برای آزادسازی پایدار انرژی تبدیل می‌کند و شما را در طول صبح سیر و راضی نگه می‌دارد.

پنیر

پنیر، یک منبع همه کاره و خوشمزه از پروتئین، سرشار از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و فسفر است.

یک اونس پنیر می تواند تقریباً 7 گرم پروتئین داشته باشد. پنیر را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید یا از آن به عنوان یک میان وعده برای تقویت پروتئین خوشمزه لذت ببرید.

جوجه

وقتی صحبت از گوشت بدون چربی به میان می آید، مرغ در کانون توجه قرار می گیرد.سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان منبعی عالی از پروتئین با کیفیت بالا است که حدود 31 گرم در هر 100 گرم دارد . 

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک نیروگاه پروتئین گیاهی است که تقریباً 15 گرم پروتئین در هر فنجان آن وجود دارد. آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه دوز سالمی از فیبر را نیز فراهم می کنند، به هضم غذا کمک می کنند و احساس سیری را تقویت می کنند.

ماست

ماست فقط یک خوراکی خوشمزه نیست. همچنین منبع فوق العاده ای از پروتئین است. یک فنجان استاندارد ماست یونانی می تواند تا 23 گرم پروتئین داشته باشد. علاوه بر این، ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که از سلامت روده حمایت می‌کنند و آن را به یک انتخاب کامل برای رژیم غذایی روزانه شما تبدیل می‌کنند.

عدس

عدس حاوی مقدار زیادی پروتئین همراه با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. یک فنجان عدس پخته شده می تواند حدود 18 گرم پروتئین داشته باشد. 

شیر

یک منبع کلاسیک پروتئین، شیر حاوی هر دو پروتئین آب پنیر و کازئین است که آن را به یک نوشیدنی ایده آل بعد از تمرین تبدیل می کند. یک فنجان شیر حدود 8 گرم پروتئین و منبع غنی از کلسیم برای استخوان های قوی فراهم می کند.

کینوا

کینوا یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است. یک فنجان کینوا پخته شده می تواند تقریباً 8 گرم پروتئین فراهم کند. این غلات باستانی نه تنها مغذی است، بلکه فاقد گلوتن نیز می باشد، و آن را به گزینه ای عالی برای کسانی که محدودیت های غذایی دارند تبدیل می کند.

نخود

یکی دیگر از سوپراستارهای پروتئین گیاهی، نخود است، حدود 15 گرم پروتئین در هر فنجان دارد. چه به عنوان یک میان وعده ، چه در هوموس مخلوط شود یا در سالاد ریخته شود، نخود راهی همه کاره و خوشمزه برای رفع نیازهای پروتئینی است.

ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند سالمون نه تنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، بلکه پروتئین بالایی نیز دارند. 

یک وعده 3 اونس ماهی سالمون می تواند تقریباً 22 گرم پروتئین داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان