اگر از سکته و مرگ می ترسید این 4 ماده غذایی را کمتر بخورید

خط سلامت: سلامت قلب و کارکرد موثر این عضو حیاتی بدن، یکی از معیارهای سلامتی است. پژوهش ها نشان داده است مصرف برخی مواد غذایی به سلامت قلب آسیب می زند و احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب و عروق را افزایش می دهد.

اگر از سکته و مرگ می ترسید این 4 ماده غذایی را کمتر بخورید

سلامت قلب مستلزم پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. پژوهش ها نشان داده است مصرف برخی مواد غذایی به سلامت قلب آسیب می زند و احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب و عروق را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت پیروی از یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت قلب ایفا می کند. در این مطلب برخی از مواد غذایی مضر برای قلب را معرفی می کنیم. 

سلامت قلب و رژیم غذایی سالم

سلامت قلب به عوامل مختلفی بستگی دارد. صرف نظر از مبانی ژنتیکی، پژوهش ها نشان داده است داشتن سبک زندگی سالم و پیروی از یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند. لازمه پیروی از رژیم غذایی سالم، اعمال برخی محدودیت های غذایی است. در صورتی که فرد مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسد و مصرف آن ها را محدود کند به سلامت قلب خود کمک قابل توجهی کرده است.

مواد غذایی مضر برای سلامت قلب 

مواد غذایی مضر برای سلامت قلب، عبارت است از:

سیب‌زمینی سرخ‌کرده  (به دلیل چربی و نمک بیش از حد)

سوسیس و کالباس( به دلیل وجود نمک و مواد نگهدارنده)

گوشت قرمز ( مصرف بیش از ۵۰۰ گرم گوشت قرمز در هفته توصیه نمی‌شود)

انواع مختلف کیک‌ها و شیرینی‌ها 

چرا سیب زمینی سرخ شده مضر است؟

سیب‌زمینی سرخ کرده (و دیگر مواد سرخ شده) به دلیل چربی زیاد برای قلب و عروق مضر هستند. از سوی دیگر در بسیاری از موارد سیب‌زمینی‌های سرخ شده نمک زیادی دارند. نمک زیاد از آنجا که منجر به افزایش فشار خون می شود برای قلب و عروق مضر است.

دانشمندان همچنین توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت قلب و عروق لازم است به جای کَره از روغن زیتون استفاده کنند. مصرف زیاد کَره به دلیل وجود چربی‌های اشباع‌شده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان