این گیاه دارویی بجز کاهش استرس خواص جادویی دیگری هم دارد

خط سلامت: شیرین بیان به طور گسترده ای به عنوان یک شیرین کننده در دسرها و شیرینی های مختلف استفاده می شود، ریشه شگفت انگیزی است که برای چند قرن به دلیل خواص دارویی شگفت انگیزش شناخته شده است.

این گیاه دارویی بجز کاهش استرس خواص جادویی دیگری هم دارد

شیرین بیان ریشه بومی آسیا و اروپا در هندی به نام Mulethi یا Athimadhuram در مناطق مختلف هند به معنی "بسیار شیرین" شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت ریشه، برگ یا پودر شیرین بیان که از نظر گیاه شناسی با نام گلیسیریزا گلابرا یا گلیسیریا گلابرا نامیده می شود، برای درمان سرفه های خشک کاربرد دارد.

شیرین بیان و خواص درمانی

شیرین بیان به طور گسترده در درمان صرع، جذام ، زخم و غیره استفاده می شود. ریشه شیرین بیان به دلیل خاصیت آنتی هیستامینی خود شناخته شده است و به بیماران آسمی تسکین می دهد.

خواص خلط آور طبیعی آن به شل شدن مخاط غلیظ و تسکین غشاء کمک می کند

چند مقاله تحقیقاتی در سراسر جهان با خواص آنتی اکسیدانی و ضد زخم آن که به کاهش التهاب کمک می کند، تضمین می کنند.

اسانس ریشه شیرین بیان خاصیت ضد قارچی و ضد سرطانی دارد.

شیرین بیان یک ریشه شگفت انگیز برای کسانی است که از یبوست شدید رنج می برند. این پودر کاملاً محافظ مخاط است و به بهبود شقاق کمک می کند و به عنوان یک ملین عمل می کند.

 مصرف عصاره ریشه یا برگ شیرین بیان برای تحریک غده آدرنالین برای سطوح سالم کورتیزول در بدن استفاده می شود و باعث کاهش استرس می شود. 

شیرین بیان به رشد مو کمک می کند و شوره سر را درمان می کند. فقط 1 قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان را به شامپوی موی خود اضافه کنید و بعد از یک ساعت آن را بشویید تا موهایی خوش حالت داشته باشید.

برگ های شیرین بیان باعث تسکین فوری خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود. برگ های شیرین بیان را به صورت خمیر درآورده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از 15 دقیقه برای رفع خارش پوست آن را بشویید

رنگدانه های پوست با استفاده منظم از خمیر برگ شیرین بیان در ناحیه آسیب دیده به تدریج کاهش می یابد. 

طریقه مصرف شیرین بیان

شیرین بیان به اشکال مختلف موجود است. ریشه به صورت پودر موجود است و به راحتی می توان آن را به صورت آنلاین یا از فروشگاه های مختلف خریداری کرد. آسیاب کردن ریشه در مخلوط کن بسیار سخت است. آن را در هاون له کنید و قبل از آسیاب کردن در مخلوط کن، آن را خشک کنید.

عوارض جانبی شیرین بیان

مانند سایر محصولات گیاهی، شیرین بیان نیز عوارض جانبی خاص خود را دارد.

فرد باید مراقب میزان مصرف روزانه شیرین بیان باشد. بزرگسالان نباید بیش از 15 گرم در روز مصرف کنند و برای بچه ها باید فقط به 2 گرم محدود شود که بیش از شش هفته نباشد. استفاده بیش از حد از شیرین بیان می تواند باعث افزایش فشار خون، ایست قلبی، احتباس نمک و آب و کاهش پتاسیم شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان