5 غذای محبوب مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان

خط سلامت: ماه رمضان نهمین ماه در تقویم مسلمانان است. مسلمانان در سراسر جهان، از خاورمیانه تا آمریکای شمالی، مراکش تا منچستر، در این ماه خویشتن‌داری، عبادت جمعی و همدلی با افراد فقیر را تمرین می کنند.

5 غذای محبوب مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان

ماه رمضان ، ماه تمرین خویشتن داری و مقاومت در برابر وسوسه های نفسانی است. در این ماه مسلمانان پس از صرف وعده سحری تا افطار که مصادف با اذان مغرب است، هیچ غذایی نمی خوردند.

به گزارش خط سلامت انواع مختلف افطاری در جوامع مسلمان وجود دارد. برخی از افطاری ها ریشه در سنت های فرهنگی مسلمانان در سراسر جهان دارد.

ماه رمضان و افطاری های خاص هر کشور

ماه مبارک رمضان برای مسلمانان ماه تمرین فضایل اخلاقی، نظیر صبر و همدلی است. در این ماه انتخاب وعده غذایی مناسب برای سحری و افطاری، نقش مهمی در کاهش احساس گرسنگی و تشنگی دارد.

انواع مختلفی از غذاها در این ماه برای وعده افطار و سحر سرو می شود که برخی از آن ها ریشه در فرهنگ خاص هر کشور دارد. از سالادهای تازه گرفته تا سوپ های مقوی، کباب های دلچسب تا سمبوسه تند و شیرینی های سرشار از پسته، همگی بخشی از سفره افطار جامعه مسلمانان را تشکیل می دهد.

افطاری خاص جنوب آسیا

افطاری خاص جنوب آسیا، حلیم است حلیم از خیساندن غلات، مانند گندم و جو در طول شب، جوشاندن این ترکیبات به همراه گوشت آماده می شود. حلیم به عنوان افطاری در پاکستان، هند و بنگلادش جایگاه ویژه ای دارد و در برخی مناطق این غذا حاوی میوه های خشک و آجیل است.

افطاری خاص ترکیه 

از غذاهای ترکیه ای معروف که معمولا در زمان افطار نیز سرو  می شود، یک نان خانگی خوشمزه به نام رمضان پیدیسی معروف است که د رسال روزهای سال  یافت نمی شود. 

ramazan-pidesi-onecikan

افطاری خاص یمن

آسیدا یا آسیدا فرنی افطاری خاص کشور یمن است. انواعی از این فرنی با کره و عسل سرو می شود.

83367966f8c2d2ce00c8609197f77846

افطاری خاص اندونزی

یک کیک چند لایه خوشمزه، به نام لاپیس لگیت، جایگاه ویژه ای در سفره افطاری مردم کشور اندونزی دارد. درست کردن این دسر زمان‌بر است و حداقل به هجده لایه نیاز دارد و مقدار زیادی کره، شکر، زرده تخم‌مرغ و ترکیب ادویه‌ای از هل، دارچین، میخک را می طلبد.

Untitled-2-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered

افطاری خاص مصر 

فول جایگاه ویژه ای در سفره افطاری مسلمانان مصر دارد. این غذا بافتی مانند هوموس دارد و از باقالی درست می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان