چرا تمام بدن من درد می کند؟ + نقش 6 بیماری مهم

خط سلامت: بدن درد دلایل مختلفی دارد. احساس درد در نواحی مختلف بدن، از مهم دلایلی است که عملکرد فرد را در حوزه های مختلف زندگی تضعیف می کند.

چرا تمام بدن من درد می کند؟ + نقش 6 بیماری مهم

بدن درد دلایل مختلفی دارد. افرادی که از بدن درد رنج می برند، نمی توانند کارهای روزانه خود را به خوبی انجام دهند و حتی در خواب شبانه نیز مشکل دارند.

به گزارش خط سلامت بدن درد گاهی اوقات در نتیجه کار سخت یا ورزش شدید ایجاد می شود. همچنین دردهای عضلانی و برخی بیماری های زمینه ای پیچیده از علل اصلی بدن درد هستند.

بدن درد چرا ایجاد می شود؟

بدن درد به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. برخی از علل اصلی احساس درد در نواحی مختلف بدن، عبارت است از:

آنفولانزا

هنگامی که بدن با آنفولانزا مبارزه می کند، مواد شیمیایی ترشح می شود که باعث درد بدن می شود. آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که ریه ها، بینی و گلو را درگیر می کند. آنفولانزا از علل اصلی بدن درد و درد عضلانی مزمن است.

بدن درد و کرونا( COVID-19)

دردهای عضلانی و احساس بدن درد شدید از علائم اصلی کرونا (COVID-19) است. درد عضلانی، احساس درد در ناحیه معده و قفسه سینه از علائم  کرونا است که می تواند هفته‌ها تا ماه‌ها پس از ابتلا به عفونت COVID-19 ادامه داشته باشد.

مشکلات تیروئید

کم کاری تیروئید باعث بدن درد شدید می شود.

 بدن درد در حقیقت یکی از اولین علایم کم کاری تیروئید است. کم کاری تیروئید اختلالی است که زمانی رخ می دهد که بدن فرد به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند. برخی علائم کم کاری تیروئید عبارت است از:گرفتگی عضلات، احساس درد و سفتی مفاصل.

مشکلات مربوط به غده تیروئید با داروهای تجویزی قابل درمان است. این داروها سطح هورمون را به حالت عادی بازمی گرداند و به رفع خستگی و درد کمک می کند. 

گردش خون ضعیف

گردش خون ضعیف باعث بدن درد و احساس سوزش در ناحیه پا می شود.

گردش خون ضعیف و انسداد شریان ها، باعث سوزش، گرفتگی یا احساس درد در یک یا هر دو پا می شود که پس از استراحت برطرف می شود. این بیماری توسط آترواسکلروز ایجاد می شود، وضعیتی که شریان ها را از طریق تجمع پلاک باریک و سخت می کند.

علاوه بر دارودرمانی به افرادی که از این مشکل رنج می برند، توصیه می شود بیشتر پیاده روی کنند، همچنین سیگار کشیدن را ترک کنند و چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف کنند. 

لوپوس

لوپوس باعث تورم مفاصل و تاندون‌ها و  احساس بدن درد می شود.

بدن درد ممکن است مربوط به بیماری خود ایمنی به نام لوپوس باشد. لوپوس باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم حمله کند، که باعث درد سرتاسر بدن می شود. در طول یک حمله لوپوس، بدن ملتهب می شود. بخشی از فرآیند التهاب شامل ضخیم شدن پوشش اطراف مفاصل است. این باعث می شود مفاصل و تاندون های متورم شوند که باعث بدن درد می شود.

برخی از بیماران مبتلا به لوپوس علایم خود را مانند آرتریت می دانند. اما بر خلاف آرتریت، لوپوس معمولاً آسیب دائمی به استخوان ها و مفاصل وارد نمی کند.

آرتروز

سفتی و تورم ناشی از آرتریت باعث درد بدن می شود.

از هر چهار بزرگسال آمریکایی، یک نفر مبتلا به آرتریت است که یکی از شایع ترین علل درد مزمن است. آرتریت یک تشخیص کلی است که بیش از 100 بیماری است که مفاصل و عضلات را تحت تاثیر قرار می دهد، در بر می گیرد.

شایع ترین آنها آرتروز است که به آرامی استخوان ها و غضروف های تشکیل دهنده یک یا چند مفصل را تجزیه می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان