زنانی که زیاد کار می کنند در خطر ابتلا به این بیماری خطرناک قرار دارند

خط سلامت: ساعت کاری طولانی خطر ابتلا به دیابت را در زنان تا 70 درصد افزایش می دهد.

زنانی که زیاد کار می کنند در خطر ابتلا به این بیماری خطرناک قرار دارند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد زنانی که 45 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند ممکن است در مقایسه با مردان یا زنانی که 30 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند، با نزدیک به 70 درصد افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط باشند.

به گزارش خط سلامت مردانی که ساعت طولانی کار می کردند با این خطر مواجه نشدند. به گفته محققان، در حالی که این یک مطالعه مشاهده‌ای است، ممکن است دلیل آن این باشد که زنان ممکن است ساعت‌های طولانی‌تری کار کنند، زمانی که تمام کارهای خانه و مسئولیت‌های خانوادگی در نظر گرفته می‌شود.

ساعت کار طولانی و دیابت 

ساعت کار طولانی همچنین باعث واکنش استرس مزمن در بدن می شود، بنابراین خطر ناهنجاری های هورمونی و مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. جالب اینجاست که طول هفته کاری با افزایش خطر ابتلا به این بیماری در مردان مرتبط نبود.

در غیر این صورت، نتایج نشان داد هر چه هفته کاری مردان طولانی‌تر باشد، میزان بروز دیابت کاهش می‌یابد.

دیابت در سراسر جهان

با توجه به افزایش سریع و قابل توجه شیوع دیابت در سراسر جهان، شناسایی عوامل خطر قابل تعدیل مانند ساعات کاری طولانی برای بهبود پیشگیری و جهت دهی به سیاست گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا می تواند از موارد متعدد دیابت و بیماری های مزمن مرتبط با دیابت جلوگیری کند.

این مطالعه که در مجله BMJ Open Diabetes Research and Care منتشر شد، محققان داده های سلامت 7065 کارگر بین 35 تا 74 سال را برای یک دوره 12 ساله ردیابی کردند. بر اساس ساعات کار هفتگی با حقوق و دستمزد، شرکت کنندگان در چهار باند زمانی گروه بندی شدند: 15-34 ساعت. 35-40 ساعت؛ 41-44 ساعت؛ و 45 ساعت یا بیشتر.

نتایج نشان داد کار بیش از حد در میان زنان با 63 درصد بیشتر از خطر ابتلا به دیابت مرتبط است، در حالی که بروز دیابت در مردان عمدتاً در گروه‌های سنی مسن‌تر و افراد چاق مشاهده می‌شود.

برآوردهای جهانی نشان می دهد تا سال 2030، 439 میلیون بزرگسال مبتلا به دیابت زندگی خواهند کرد که 50 درصد نسبت به ارقام سال 2010 افزایش یافته است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان