این 5 انتخاب را داشته باشید دیگر هوس مصرف شکر نمی کنید

خط سلامت: ولع مصرف شکر به طور عمده در بین زنان بسیار رایج است. فردی که هوس شکر دارد، میل شدیدی به خوردن چیزهای شیرین دارد و کنترل خود را برایش سخت است.

این 5 انتخاب را داشته باشید دیگر هوس مصرف شکر نمی کنید

عاشقان مصرف شکر در نهایت به پرخوری یا مصرف بیش از حد کالری به طور منظم منجر می شوند.

به گزارش خط سلامت چگونه می توانید جایگزین های سالم هوس مصرف شکر را انتخاب کنید که نه تنها برای بدن مفید هستند، بلکه برای جوانه های چشایی نیز عالی هستند.

بهترین جایگزین ها برای کم کردن هوس مصرف شکر

میوه ها

میوه‌ها میان وعده‌های مغذی بسیار خوبی هستند و قند طبیعی آنها باعث می‌شود زمانی که هوس شیرینی می‌کنید انتخابی عالی باشد. همچنین میوه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی و فیبر مفید است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. به سراغ میوه‌هایی مانند انبه، هندوانه و انگور بروید که کمی قند بیشتری دارند تا میان ‌وعده‌ای لذت‌بخش‌تر شوند.

دانه های چیا

دانه چیا سرشار از مواد مغذی سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3، فیبر غذایی محلول و ترکیبات گیاهی حیاتی است. این دانه‌های کوچک شگفت‌انگیز می‌توانند تا 10 برابر وزن خود مایع جذب کنند، شما را سیر نگه می‌دارند، از پرخوری جلوگیری می‌کنند.

می توانید این دانه ها را با غذاهایی مانند فرنی، اسموتی، شیر بادام، دسرها و پودینگ مخلوط کنید زیرا از جذب سریع قند در بدن جلوگیری می کند.

خرما

خرما سرشار از فیبر، پتاسیم و آهن است. یک خوراکی بسیار مغذی که می تواند استقامت بدن را تقویت کرده و انرژی روزانه را افزایش دهد. خوردن چند عدد خرما (2 تا 3) به جای آب نبات شیرین یا نوشابه، به بدن مواد مغذی بهینه را وارد می کند. بهترین راه برای داشتن یک میان وعده شیرین و ترد، ترکیب خرما با بادام است.

اسموتی

در طول یک روز طولانی آرزوی یک میان وعده ای شیرین دارید؟ اسموتی می تواند گزینه شگفت انگیزی باشد. شیرینی میوه مخلوط شده با ماست پر از پروتئین می تواند نیازهای بدن  را برای یک خوراکی شیرین برآورده کند و به بدن مواد مغذی ضروری را بدهد.

ماست

ماست یک میان وعده ایده آل با پروتئین و کلسیم است. تحقیقات همچنین نشان می دهد ماست می تواند یک میان وعده خوب برای کمک به تنظیم اشتها و کنترل هوس باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان