علائم سرخک و تایم انتقال آن

خط سلامت : سرخک یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که توسط ویروس سرخک ایجاد می شود. می تواند از طریق تماس با مخاط و بزاق آلوده پخش شود. همچنین از طریق قطرات تنفسی تولید شده در هنگام سرفه یا عطسه پخش می شود.

علائم سرخک و تایم انتقال آن

سرخک بسیار مسری است. ویروس سرخک وارد بدن شده و خود را در پشت گلو و سیستم لنفاوی مستقر می کند.

به گزارش خط سلامت این بیماری با معاینه فیزیکی همراه با آزمایش خون تایید کننده وجود ویروس تشخیص داده می شود.

سرخک چه علائمی دارد؟

علائم با تب بالا ، سرفه و آبریزش بینی شروع می شود و حدود هفت تا چهارده روز پس از عفونت ظاهر می شود. به دنبال آن لکه های کوچک سفید داخل دهان و بثورات قرمز صاف در سراسر بدن ایجاد می شود. در طول ایجاد و گسترش بثورات، تب به 40 تا 41 درجه سانتیگراد می رسد.

تایم انتقال سرخک

یک فرد آلوده ممکن است از چهار روز قبل از ظاهر شدن بثورات، ویروس را به دیگران منتقل کند و تا چهار روز آینده بیشتر شود. بهبودی کامل با درمان حدود هفت تا چهارده روز طول می کشد. چندین عارضه مرتبط با این بیماری شامل اسهال شدید و کم آبی بدن، عفونت های تنفسی مانند ذات الریه یا عفونت های مغزی به نام آنسفالیت است.

سرخک و کمبود ویتامین

واکسینه نشدن با MMR که مخفف «سرخک، اوریون و سرخجه» است، سفر به کشورهای در حال توسعه با شیوع بالاتر سرخک و کمبود ویتامین A برخی از عوامل خطر اصلی مرتبط با عفونت هستند.

به طور کلی، هیچ درمان خاصی برای سرخک در دسترس نیست. با این حال، استراحت در بستر، افزایش مصرف مایعات و کنترل تب برخی از گزینه‌های درمان در دوران سرخک هستند. پس از چند روز تب کاهش می یابد و بثورات از بین می روند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان