با ترک این 5 عادت صبح شادی را آغاز کنید

خط سلامت: عادت های صبحگاهی کارهای روتین و همیشگی هستند که افراد به محض بیدار شدن از خواب انجام می دهند اما نمی دانند که این عادات چه تاثیراتی را در کیفیت روز آن ها می گذارد.

با ترک این 5 عادت صبح شادی را آغاز کنید

عادت های صبحگاهی اگر به درستی انتخاب شوند باعث افزایش انرژی و شروع صبحی شاد می شوند.

به گزارش خط سلامت افرادی که می خواهند روزهای خود را پر انرژی شروع کنند باید برخی عادات صبحگاهی غلط را ترک کنند.

عادت های صبحگاهی اشتباه

عادت های صبحگاهی زیر را که به عنوان عادات نادرست شناسایی شده اند ترک کنید تا به یک روتین سالم تر و مفید تر دست پیدا کنید:

زدن دکمه snooze

زدن دکمه چرت زدن یک قاتل اصلی شادی در صبح است و چرخه خواب شما را به هم می زند، احساس کسالت می کنید و تنبلی را برای کل روز ایجاد می کند.

زنگ ساعت خود را برای زمانی که واقعاً نیاز به بلند شدن دارید تنظیم کنید، سپس در مقابل میل به چرت زدن مقاومت کنید.

شاید کمی طول بکشد که به آن عادت کنید، اما زمانی که عادت چرت زدن را ترک کنید، هر روز صبح سرحال تر و شادتر از خواب بیدار می شوید.

چک کردن گوشی

 شروع روز با صفحه نمایش یک راه مطمئن برای بیدار شدن از خواب با احساس استرس و غرق شدن در نگرانی ها است .

اولین ساعت روز را به خود اختصاص دهید و سراغ گوشی نروید از اینکه چقدر احساس شادی بیشتری به شما می دهد شگفت زده خواهید شد.

نخوردن صبحانه

صبحانه فقط یک وعده غذایی نیست بلکه چیزی است که متابولیسم شما را شروع می کند و انرژی را برای بقیه روز شما تنظیم می کند. افرادی که به طور منظم صبحانه می‌خورند کمتر دچار چاقی می‌شوند، سطح قند خون ثابت‌تری دارند و در طول روز کمتر گرسنه می‌شوند.

نادیده گرفتن این وعده غذایی مهم باعث بی‌حالی و بدخلقی می شود و احتمال بیشتری وجود داشته باشد که در اواخر روز به سراغ میان‌وعده‌های ناسالم بروید.

بنابراین اگر عادت دارید صبحانه را کنار بگذارید، زمان تغییر فرا رسیده است. روز خود را با یک وعده غذایی مقوی شروع کنید.

 بی توجهی به ورزش

فکر اینکه از رختخواب بیرون بپرید و مستقیماً وارد تمرین شوید، برای برخی مانند یک کابوس به نظر می رسد. اما لازم نیست یک ساعت ماراتن بدوید یا به باشگاه بروید. حتی یک کشش ساده 10 دقیقه ای یا یک پیاده روی سریع در اطراف بلوک برای خلق و خوی شما معجزه می کند. ورزش یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است که انرژی مثبتی برای کل روز شما ایجاد می کند.

بی توجهی به هیدراتاسیون

پس از یک خواب طولانی شبانه، بدن معمولاً کمی کم آب می شود.  شروع روز خود با یک لیوان آب برای خلق و خو و سطح انرژی شما معجزه می کند. آب متابولیسم شما را شروع می کند ، به دفع سموم کمک می کند و حتی به عملکرد مغز کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان